Spænding ved at sove

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Spænding ved at sove

Det er altid dejligt at stå op tidligt sådan en lørdag morgen, og se at man er blevet spioneret regelmæssigt hele natten. Suset når man logger ind og nervøst kigger om ens flåde er intakt. :D
      Det er nu ikke fordi jeg har meget flåde tilbage...

Er der nogen der har nogle tips til, hvordan man kan sove bedre, mens man spiller Ogame? (Fleetsave tips, dagsrytme tips, andet?) :sleeping:
    • Hvis du ikke har en måne, så er eneste rigtige måde at FS på ved at stationere mellem 2 planeter.

Derudover er det en rigtig god ide at forsøge at lave så mange uregelmæssigheder i dine onlinetider, så dine modspillere får sværest mulig ved at gennemskue, hvornår de kan fange dig..
    • 1. Ikke lad spillet gå ud over dine daglige gøremål, såsom arbejde/skole/venner/familie. Sørg for at få rigeligt søvn

2. FS, FS og FS. Hvis blot du er på inden din stationering rammer, så har du mulighed for at trække. Dette KAN dog udregnes, så de kan ramme dig på tilbageturen, men det kræver, at de ved hvilken hastighed du har sendt med - forsøg derfor at undgå at sende med 100 eller 10% hastighed.

3. Forsvar til at beskytte dine satelitter og din daglige produktion

4. Få en måne forholdsvist hurtigt, da dette gør det meget nemmere og mere behageligt at FS.
    • Du raider indtil din flåde er så stor at resten af uniet ikke kan tage den :thumbsup:

Men af personlig erfaring; hvis du vågner om natten så lad være med at logge ind på telefonen for lige at checke om der er sket noget, selv om det kun drejer sig om få minutter. Det ødelægger hurtigt din søvnrytme så du ikke får den dybe søvn.
    • Man burde bare spille ultra safe og altid fleetsafe med god buffer tid og aldrig lave hazarderet moves... Men jeg har bare en indre Crazy Ivan der ønsker at flyve på kamikaze missioner midt om natten, mod spillere der er online, bare for at være provo.... Problemet er at det kun er hver anden gang mine moves er en succes... Ogame er ikke et sundt spil for mig. :skør: :D
    • Tyrial wrote:

Man burde bare spille ultra safe og altid fleetsafe med god buffer tid og aldrig lave hazarderet moves... Men jeg har bare en indre Crazy Ivan der ønsker at flyve på kamikaze missioner midt om natten, mod spillere der er online, bare for at være provo.... Problemet er at det kun er hver anden gang mine moves er en succes... Ogame er ikke et sundt spil for mig. :skør: :D
      minder jo nærmest om Russisk roulette :dash:
    • sørge for at flåden lander minimum en time efter du står op så du har tid til at forholde dig til hvad end du må vågne op til.
      Sikre mig en god nats søvn i hvert fald

RIP kills in Hyperion: 259

Hvis du ikke kan FS er det lige meget om du vil FS
      Hvis du ikke vil FS er det lige meget om du kan FS
    • Razzy wrote:

Lyder ikke helt sundt :D
      Har du overvejet at spille som turtle i stedet? :D
      Det er bare et spil, mister man flåden så træk på skulderne og RB, det sker for alle af og til.
      Et godt råd. Hvis du er bagefter i et uni så er turtle ikke altid en god ide hvis man store spiller har rips.
      og det sker ikke for alle af og til. det sker kun for dem som ikke passer godt nok på deres lort.
    • Toph wrote:

Razzy wrote:

Lyder ikke helt sundt :D
      Har du overvejet at spille som turtle i stedet? :D
      Det er bare et spil, mister man flåden så træk på skulderne og RB, det sker for alle af og til.
      Et godt råd. Hvis du er bagefter i et uni så er turtle ikke altid en god ide hvis man store spiller har rips.og det sker ikke for alle af og til. det sker kun for dem som ikke passer godt nok på deres lort.
      Enig. Det handler udelukkende om at gøre sig uprofitabel for en større fisk. Med de mængder af rips, der kan flyve rundt i de ældre universer, er det nærmest umuligt at turtle sig i sikkerhed. For ikke at tale om alle de spildpoint som et forsvar er, da det reelt intet kan, samt kan ødelægges.
    • Jeg syntes i vært fald at det er sigende, når man kigger på kamprapporterne, hvor mange rescourser folk har i forsvar kontra hvad folk angriber med. Det er ofte en 1:6 ratio. Man skal altså have brugt 6 gange så meget defense for at turtle en der er gået offense...
      Og det er kun taget i betragtning af 1 planet. Turtleren skal ofte tænke på alle kolonier.
      Det er et hårdt live at være turtle.