Forsvar/Solsat ratio

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Forsvar/Solsat ratio

Efter at være begyndt igen, nærmer jeg mig efterhånden den tid, hvor solkraftværket skal udfases, og solsatelitterne skal i brug, hvilket leder mig til mit spørgsmål: Hvad ville I mene var den optimale ratio for forsvar, i forhold til hvor mange solsatelitter man har stående på planeten?

Jeg spiller i uni 1 med 4x økonomi, hvis det skal med i ligningen.
    • Der er ikke noget endegyldigt svar herpå - det afhænger af så mange faktorer.
      Hvis nogle af de store har set sig sure på dig, kan du bygge nok så meget forsvar, men stadigvæk ikke være undtaget angreb.

...og så skal der selvfølgeligt også tages højde for din mineproduktion og hvor jævnligt du tømmer planeterne for råstoffer.

Hvis du alligevel skal have lidt relevant med, så glem ikke SL og PK - SL er gode mod de lette skibe og PK er udover at slå hårdt også det eneste forsvar (udover skjolde) der ikke har rapidfire fra RIPs... Husk selvfølgeligt også de lette forsvarsenheder.
    • Jeg er skam bekendt med, at de store blot kan sende deres kugler afsted mod mig, uden omkostninger for dem. Planeterne bliver tømt jævnligt.

Mit spørgsmål er mere rettet mod hvilke enheder jeg burde bygge, og i hvilket omfang i forhold til hinanden. Feks. 1000 RK, 1000 LS .... 10 PK

Alt i alt vil jeg blot gøre det uattraktivt at hakke mine solsatelitter ned.
    • Det afhænger rigtig meget af dine modspillere. Hvad der fungerer godt i ét univers er ikke en garant for at det også fungerer i et andet - og hvad der fungerer for en person er ligeledes ikke garanti for at det fungerer for en anden.
      Er du meget aktiv behøver du minimalt med forsvar (og folk vil sjældent gå efter de solsatellitter bare for ruinmarkens skyld).

Det eneste du rigtigt kan gøre er bare at prøve dig frem. Hvis du alligevel skal have lidt tal på, så fungerer det for mig med et forsvar bestående af et par tusinde SL, et par hundrede PK og 10k+ RK/LL (hvilket er på en konto der spytter 230M ud om dagen fra minerne fordelt på 13 planeter)
    • Så kan jeg vist heller ikke presse citronen mere ;)

Jeg tænker ikke at rage mig uklar med de større spillere, da det ikke ligger i min natur at fare i flint. Uni 1 virker nu også som et stille univers, men med enorme flåder, så mon ikke de nok skal komme efter mig, når de begynder at kede sig lidt.

Apropos, at det ikke er normal praksis at flyve efter solsatelitter for en ruinmarks skyld, så var det lidt det svar jeg ledte efter. Forsøger mig lidt frem med mine egne regnemodeller for hvor meget forsvar, der skal plantes på planeten, og så må vi jo se om det lokker eller ikke lokker dem. :)

Tak for svaret
    • Hood wrote:

Apropos, at det ikke er normal praksis at flyve efter solsatelitter for en ruinmarks skyld, så var det lidt det svar jeg ledte efter. Forsøger mig lidt frem med mine egne regnemodeller for hvor meget forsvar, der skal plantes på planeten, og så må vi jo se om det lokker eller ikke lokker dem.
      Hvis du flytter dine ress dagligt så burde det ikke være et problem så længe du har 2500 rk/ll 500 SL og 50 PK for at være ærlig.
      Du skal selvfølgelig også regne dine transportere ind i mellemregningen, men hvad jeg plejer at gøre er at lade være med at bygge specielt meget forsvar indtil jeg bliver angrebet af en - når det så sker så sørger jeg for at der er mere forsvar end hvad der var før og sådan bliver jeg ved indtil jeg ikke bliver angrebet.

Det vigtigste er at du flytter dine ress en gang dagligt så burde du ikke have problemer med nogen

RIP kills in Hyperion: 203

Hvis du ikke kan FS er det lige meget om du vil FS
      Hvis du ikke vil FS er det lige meget om du kan FS