Ogame´s Folketing

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• ErikFyr wrote:

Bikermus wrote:

Jeg vil med glæde gå ind i teamet og hjælpe med det, men det kræver at Prongs ophæver Grimnirs bandlysning af mig.
      Jeg ved ikke om det kun var Grimnir der havde noget imod dig, måske har Prongs ikke noget imod dig, jeg kan snakke med ham omkring det ? :D
      Jamen ErikFyr, du kunne starte med at høre om hvorfor jeg er bandlyst? Hver gang jeg spurgte, dengang du ville have mig ind igen, sagde dig og Ressei at Grimnir svarede at jeg var under efterforskning. En efterforskning som har varet over et år nu ;)

Tager gerne GA kappen på og går i gang med det regelsæt. Men jeg har lært ting. Jeg gør det ikke som gratis freelancer, som Unix skriver, nok kunne jeg være flink og lade vær med at være EGO, men må indrømme, jeg synes jeg har givet meget til det her community, jeg har lagt røv til når folk har haft ønske om at analpule en teamler, så jeg synes ikke jeg skal gøre alt gratis xD

Du især ved hvad jeg har måtte modstå af dødstrusler og verbal terrorisering dengang det var på sit højeste :p
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • Bikermus wrote:

ErikFyr wrote:

Bikermus wrote:

Jeg vil med glæde gå ind i teamet og hjælpe med det, men det kræver at Prongs ophæver Grimnirs bandlysning af mig.
      Jeg ved ikke om det kun var Grimnir der havde noget imod dig, måske har Prongs ikke noget imod dig, jeg kan snakke med ham omkring det ? :D
      Jamen ErikFyr, du kunne starte med at høre om hvorfor jeg er bandlyst? Hver gang jeg spurgte, dengang du ville have mig ind igen, sagde dig og Ressei at Grimnir svarede at jeg var under efterforskning. En efterforskning som har varet over et år nu ;)
      Tager gerne GA kappen på og går i gang med det regelsæt. Men jeg har lært ting. Jeg gør det ikke som gratis freelancer, som Unix skriver, nok kunne jeg være flink og lade vær med at være EGO, men må indrømme, jeg synes jeg har givet meget til det her community, jeg har lagt røv til når folk har haft ønske om at analpule en teamler, så jeg synes ikke jeg skal gøre alt gratis xD

Du især ved hvad jeg har måtte modstå af dødstrusler og verbal terrorisering dengang det var på sit højeste :p
      Jeg ligger gerne en 50,- i puljen for at pule lidt med dig biker :D
    • ErikFyr wrote:

lcmsfar wrote:

men jeg mener som minimum at teamet skal kunne reglerne og det gør de IKKE
      ikke engang de helt simple (en stor spiller må godt sende res til en lille spiller det står i regelen ) (at den lille spiller ikke må bliver større end den store spiller står der ikke noget om )
      når man skal bruge Coma eller hjælpe en Coma med så simpel en regel, hvad skal vi så med et Dansk Team????

der ud over vil det måske hjælpe på GOs ry at de starter med og hjælpe, måske løfte en pegefinger, før de skrider til
      deres forpulet ban.
      og når GO så banner så vær dog klar til og svare og vejlede med det samme,
      folk har krav på en fornuftig forklaring nogen bruger irl penge osv og uden folk ingen spil.
      Hvis en spiller med 10 millioner point, sender 2 billioner ressourcer til en spiller med 9 millioner point, er det pushing eller burde det være lovligt ? :)

I øjeblikket er sådan noget ulovligt, både her og i US, jeg ved ikke med andre OGame communities :)

GameForge har lavet guidelines omkring hvad vi skal gøre hvis nogen bryder en regel, de kan være forskellige for hver regel, og det er bare dem vi følger. Så laver vi ikke bare vores egne regler som nogen siger :)

Jeg ved ikke om folk tjekker tickets efter nogen bliver banned, men ved hver bans prøver vi at være sikre i sagen så vi undgår at lave fejl. Nogen gange kan det også være bedst at vente med at svare fordi nogle personer er sure på det tidspunkt, de skal have lidt tid til at køle af :P

Toph wrote:

1. Som ny i min tid kunne du aldrig få hjælp fra dem over dig i rang. Det var mulle, dingoper og Jaq som jeg husker det. Det var folk som var kendt for at være på 1-2 gange om måned. dvs, hvis jeg bannede folk, så havde jeg gjort alt grund arbejdet for at være sikker på at jeg ikke stod i en situation hvor jeg skulle bruge 1 af de 3 personer som hjælp. Og vi skal slet ikke snakke om hjælp fra den tidligere Coma, han var på 1 gang hver halve år.
      Ja der var problemer med deres aktivitet dengang, men nu er tingene en del bedre hvor de fleste af os er online dagligt, og CoMa er online fra Mandag til Fredag når han er på arbejde :)

God bedring :)

Bikermus wrote:

Jeg har stadig adgang til min teamler e-mail (fordi gf er langsomme), og den mail jeg sendte for over et år siden, med en ændringer er stadig ikke besvaret.
      Jeg vil prøve at få CoMa til at rydde op i team e-mails, jeg vidste ikke du stadig havde den :P

Men ja, Grimnir har hele tiden været på overarbejde og vi har fået ny CoMa for at give Grimnir mindre arbejde, og så vi har en aktiv CoMa igen :D

Bikermus wrote:

Nano wrote:

Meget muligt, men han er ihvertfald ikke særlig hjælpsom. Han hverken prøver eller vil.
      Han er nok ikke bedre end grimnir.
      Vores nuværende CoMa er rimelig hjælpsom, og også mere aktiv end Grimnir var og tager sig af sine communities. Jeg er mere glad for den nuværende CoMa :D
      @ErikFyr
      1. Hvorfor er ens ticket så ubesvaret i ca 72 timer nu?
      2. Hvorfor er det godkendt under de samme omstændigheder ved andre? men ved os bliver vi straffe. Som vi har skrevet flere gange og henvist til tickets hvor det er sket.. så bliver det ignoret?
      3. Synes du ikke det er en fair antagelse at når andre har fået godkendt samme scenarie at det er lovligt når der ikke står noget i reglerne? Sidste jeg kiggede skaber det præcedens i sådan en sag, når Teamler og CoMa tidligere i sådan en sag har frifundet alle og hævet bannet med det samme..

Jeg kan selvfølgelig tage fejl.....
    • hold da nu op Erikfyr at i har nogen interne regler i har fra GF
      gør skuda bare i skal skrive det i vores regler også :dash: og det helt DUMME i det her er i har været her før :dash:
      så få det da nu skrevet ind.

Og Erikfyr kom da nu ind i kampen det jeg mest efterlyser er advarsel før ban og vejledning
      og at i ikke bare banner for og ban

I som GOer burde faktisk være enige i teamet FØR i bruger BAN og hvis i er uenige bør i ikke bruge BAN
      Lige børn leger bedst..........Vi skæve børn har det sjover.........:)
    • Jeg forstår slet ikke at der kan være forskellige regler, alt efter hvilket land man spiller Ogame i. Det er sku da præcis samme spil vi spiller verden rundt.

En anden ting er, hvis teamet har så svært ved at finde hoved og hale i hvilke ting der er lovlig på en mandag, men samme scenarie er ulovligt på en tirsdag, så er deres regler tydeligvis ikke klart nok beskrevet. Jeg syntes tit der er folk her på boardet der bliver sur eller frustreret over en team beslutning eller en GF beslutning, fordi der førhen er taget en stik modsat beslutning, fordi reglerne åbenbart kan gradbøjes på flere forskellige måde, ikke at jeg selv har været udsat for det, men har så ofte læst om folk der føler sig unfair behandlet.
      Hvis teglsættet var tydeligt og idiot sikkert nok sat sammen, så ville folk ikke nok næppe på samme måde, blive så frustreret over ting, tænker jeg.
      Citat fra de unge mødre:

"Malou Stella der forklarer hvorfor hun blev gravid: "Lægen syntes at jeg var for ung til P-piller ( 13 eller 14 år på daværende tidspunkt) og kondomer kan man jo ikke stole på så jeg blev gravid efter jeg havde mødt ham gennem arto."

• ErikFyr wrote:

lcmsfar wrote:

ikke engang de helt simple (en stor spiller må godt sende res til en lille spiller det står i regelen ) (at den lille spiller ikke må bliver større end den store spiller står der ikke noget om )
      når man skal bruge Coma eller hjælpe en Coma med så simpel en regel, hvad skal vi så med et Dansk Team????

der ud over vil det måske hjælpe på GOs ry at de starter med og hjælpe, måske løfte en pegefinger, før de skrider til
      deres forpulet ban.
      folk har krav på en fornuftig forklaring nogen bruger irl penge osv og uden folk ingen spil.
      Hvis en spiller med 10 millioner point, sender 2 billioner ressourcer til en spiller med 9 millioner point, er det pushing eller burde det være lovligt ? :)

I øjeblikket er sådan noget ulovligt, både her og i US, jeg ved ikke med andre OGame communities :)

GameForge har lavet guidelines omkring hvad vi skal gøre hvis nogen bryder en regel, de kan være forskellige for hver regel, og det er bare dem vi følger. Så laver vi ikke bare vores egne regler som nogen siger :)

Jeg ved ikke om folk tjekker tickets efter nogen bliver banned, men ved hver bans prøver vi at være sikre i sagen så vi undgår at lave fejl. Nogen gange kan det også være bedst at vente med at svare fordi nogle personer er sure på det tidspunkt, de skal have lidt tid til at køle af :P

Toph wrote:

1. Som ny i min tid kunne du aldrig få hjælp fra dem over dig i rang. Det var mulle, dingoper og Jaq som jeg husker det. Det var folk som var kendt for at være på 1-2 gange om måned. dvs, hvis jeg bannede folk, så havde jeg gjort alt grund arbejdet for at være sikker på at jeg ikke stod i en situation hvor jeg skulle bruge 1 af de 3 personer som hjælp. Og vi skal slet ikke snakke om hjælp fra den tidligere Coma, han var på 1 gang hver halve år.
      Ja der var problemer med deres aktivitet dengang, men nu er tingene en del bedre hvor de fleste af os er online dagligt, og CoMa er online fra Mandag til Fredag når han er på arbejde :)

Bikermus wrote:

Jeg har stadig adgang til min teamler e-mail (fordi gf er langsomme), og den mail jeg sendte for over et år siden, med en ændringer er stadig ikke besvaret.
      Jeg vil prøve at få CoMa til at rydde op i team e-mails, jeg vidste ikke du stadig havde den :P

Men ja, Grimnir har hele tiden været på overarbejde og vi har fået ny CoMa for at give Grimnir mindre arbejde, og så vi har en aktiv CoMa igen :D

Bikermus wrote:

Nano wrote:

Meget muligt, men han er ihvertfald ikke særlig hjælpsom. Han hverken prøver eller vil.
      Vores nuværende CoMa er rimelig hjælpsom, og også mere aktiv end Grimnir var og tager sig af sine communities. Jeg er mere glad for den nuværende CoMa :D
      Jeg vil lige sige tak til TM for at svare på mange af de spørgsmål / ting der er blevet sagt. Det er ikke særlig ofte man ser det. Man ser ofte når folk kommer under skyts så smutter de bare og venter på det går over af sig selv igen.
      Så TAK for svar ErikFyr!
    • Polemos wrote:

ErikFyr wrote:

lcmsfar wrote:

deres forpulet ban.

Toph wrote:

Bikermus wrote:

Bikermus wrote:

Nano wrote:

Jeg vil lige sige tak til TM for at svare på mange af de spørgsmål / ting der er blevet sagt. Det er ikke særlig ofte man ser det. Man ser ofte når folk kommer under skyts så smutter de bare og venter på det går over af sig selv igen.Så TAK for svar ErikFyr!
      det er hans fucking job og svare..
      Too many people have opinions on things they know nothing about.
      And the more ignorant they are, the more opinions they have.
    • Lille skygge.
      Man kan ikke have 100% samme reglsæt, for et univers med 100 spillere, og et univers med 10.000 spillere..

Og Nano, når du er ude og skal bestille en taxa hjem, du stiger ud efter at have betalt, og siger tak for turen.. Og personen så svare, det er mit fucking arbejde.. Ville du ikke blive lidt ala " ??????"
    • Syntes at det lyder til der er mange forskellige meninger omkring hvad der er korrekt og ikke korrekt. Man kan vel sige at hvis en regel kan misforstås, så skal man klargøre reglen noget mere. Det kan godt være at reglen kommer fra Gameforge, men så må man jo spørge dem og få dem til at give et svar, som man kan uddybe til brugerene.
      Så vidt jeg har forstået på alt dette, så er det fordi nogle spillere har sendt råstoffer til en der ligger under dem i point, men hvis personen så overstiger dem indenfor 72 timer (Push-reglen) så glæder det vel stadig som push, teknisk set. Det er sådan jeg forstår reglen.
      Jeg vil dog give Toph ret i at man selvfølgelig skal oplære nye team medlemmer og man skal selvfølgelig også være online efter man har givet et ban, for at kunne begrunde dette til spilleren. Det kan godt være det er et fritids"job" men derfor mener jeg ikke at man kan spilde andres tid.
      - Toph god bedring og jeg håber ikke det er noget seriøst!

Jeg vil også lige sige at jeg ikke kender nogle folk i teamet, da ingen af disse var der dengang jeg spillede. Men kunne ikke forestille mig de banner folk bare fordi de keder sig. De har sikkert ment at de var sikre i deres sag, og det er trods alt også menneskeligt at fejle. Jeg vil derfor bede folk om at tage det med ro, og så snakke voksent til hinanden. Dette er jo et spil man spiller for at have det sjovt.

Held og lykke til de bannet partner og jeg håber i finder ud af det.

Nano wrote:

Polemos wrote:

ErikFyr wrote:

lcmsfar wrote:

deres forpulet ban.
      Hvis en spiller med 10 millioner point, sender 2 billioner ressourcer til en spiller med 9 millioner point, er det pushing eller burde det være lovligt ? :) I øjeblikket er sådan noget ulovligt, både her og i US, jeg ved ikke med andre OGame communities :)

Toph wrote:

Ja der var problemer med deres aktivitet dengang, men nu er tingene en del bedre hvor de fleste af os er online dagligt, og CoMa er online fra Mandag til Fredag når han er på arbejde :) God bedring :)

Bikermus wrote:

Jeg vil prøve at få CoMa til at rydde op i team e-mails, jeg vidste ikke du stadig havde den :P Men ja, Grimnir har hele tiden været på overarbejde og vi har fået ny CoMa for at give Grimnir mindre arbejde, og så vi har en aktiv CoMa igen :D

Bikermus wrote:

Nano wrote:

Jeg vil lige sige tak til TM for at svare på mange af de spørgsmål / ting der er blevet sagt. Det er ikke særlig ofte man ser det. Man ser ofte når folk kommer under skyts så smutter de bare og venter på det går over af sig selv igen.Så TAK for svar ErikFyr!
      det er hans fucking job og svare..
      Det er stadigvæk et "fritidsjob". Så derfor skal man også huske at tænke på at det måske ikke er super fedt at blive tilsvinet for noget man gør frivilligt. Du stiller dig jo heller ikke op og tilsviner en fodboldtræner fordi Timmy på 5 år ikke må spille i angrebet? Eller jeg gør ikke, jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige hvad du gør.
      Er man utilfreds med teamet, så har ZybeR skrevet en adresse man kan sende et brev til. Det er jo Tyskland så du kan også sende en fax, de tyskere er ikke så langt fremme på teknologi endnu :)
    • goatmeister wrote:

@ErikFyr
      1. Hvorfor er ens ticket så ubesvaret i ca 72 timer nu?
      2. Hvorfor er det godkendt under de samme omstændigheder ved andre? men ved os bliver vi straffe. Som vi har skrevet flere gange og henvist til tickets hvor det er sket.. så bliver det ignoret?
      3. Synes du ikke det er en fair antagelse at når andre har fået godkendt samme scenarie at det er lovligt når der ikke står noget i reglerne? Sidste jeg kiggede skaber det præcedens i sådan en sag, når Teamler og CoMa tidligere i sådan en sag har frifundet alle og hævet bannet med det samme..

Den skulle gerne ligge oppe hos CoMa og jeg håber han kan give dig et svar snart :)

Jeg ved ikke hvorfor det er anderledes nu, måske er det sket så mange gange hvor lavere spillere der har ligget tæt op af en højere spiller i point, har fået en stor mængde ressourcer og at GF har besluttet at dømme det som pushing, hvis der sker noget i retningen af det som jeg har givet et eksempel på før til @lcmsfar :)

På et tidspunkt var der også nogen der snakkede med CoMa, og kom efter mig med et screenshot af at CoMa sagde det var ulovligt i en lignende sag men hvor spillerne ikke blev banned. Nu bliver man så banned for det, men så er der nogen andre der bliver utilfredse :)

lcmsfar wrote:

hold da nu op Erikfyr at i har nogen interne regler i har fra GF
      gør skuda bare i skal skrive det i vores regler også :dash: og det helt DUMME i det her er i har været her før :dash:
      så få det da nu skrevet ind.

Og Erikfyr kom da nu ind i kampen det jeg mest efterlyser er advarsel før ban og vejledning
      og at i ikke bare banner for og ban

I som GOer burde faktisk være enige i teamet FØR i bruger BAN og hvis i er uenige bør i ikke bruge BAN

Jeg kan prøve at se om vi kan skrive det ind, men andre communities hvor man også banner for det, har det ikke stående. Men så kan vi være de første der skriver det ind :)

En advarsel før et ban kan resultere i at ingen bliver banned og kan bryde reglerne 1 gang og slippe med en advarsel, der bliver nok lidt kamp med CoMa hvis vi skal have det indført :P

Det tredje ville bare gøre ban processen mere kompliceret end det burde være og kræve at flere kigger på det (GO, SGO, GA, TM), og gøre ban processen langsommere og kræve mere tid. Men det er meget sjældent at vi er uenige, reglerne er for det meste klare for alle :)

Polemos wrote:

Det er stadigvæk et "fritidsjob". Så derfor skal man også huske at tænke på at det måske ikke er super fedt at blive tilsvinet for noget man gør frivilligt. Du stiller dig jo heller ikke op og tilsviner en fodboldtræner fordi Timmy på 5 år ikke må spille i angrebet? Eller jeg gør ikke, jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige hvad du gør.
      Er man utilfreds med teamet, så har ZybeR skrevet en adresse man kan sende et brev til. Det er jo Tyskland så du kan også sende en fax, de tyskere er ikke så langt fremme på teknologi endnu

Ja jeg ville ønske at GF ville betale for det man laver, nogen bruger flere timer på det :P
      Men ja, hvis man er utilfreds med TM, GA, SGO, GO, så kontakt dem der er højere oppe eller CoMa, hvis CoMa også er dårlig så kontakt GF direkte :)
    • jeg havde tænkt mig at komme med en laaaaan forklaring omkring samfundets skævvridning, ungdommens forfald og curlingmentalitet...

Helt ærlig så gider jeg ik for lige meget hvad man siger og argumentere så er der en flok bufas der føler sig trådt over tæerne fordi de denne gsng ik fik lov at dreje reglerne til deres fordel...

Prøv det her pis på .org eller .de i vill ha været perma bannet inden i var færdige med ar tage tilløb til den rævekage i bager...

Grow up...

“Mic drop”

dværgen vralter ned fra talerstolen og ind i det hjemlige univers han holder til i....
      Yo, ho, haul together,
      hoist the colors high.
      Heave ho, thieves and beggars,
      never say we die.

trick or threat I'll take your ress :D
    • Blege Ben wrote:

jeg havde tænkt mig at komme med en laaaaan forklaring omkring samfundets skævvridning, ungdommens forfald og curlingmentalitet...

Helt ærlig så gider jeg ik for lige meget hvad man siger og argumentere så er der en flok bufas der føler sig trådt over tæerne fordi de denne gsng ik fik lov at dreje reglerne til deres fordel...

Prøv det her pis på .org eller .de i vill ha været perma bannet inden i var færdige med ar tage tilløb til den rævekage i bager...

Grow up...

“Mic drop”

dværgen vralter ned fra talerstolen og ind i det hjemlige univers han holder til i....

Jeg håber jeg en dag blir lige så sej og voksen som dig BB. Der er slet ingen der kan måle sig med dig <3 :borg:

Og jeg ved ikke om du bare er dum, eller om det er fordi du ikke fatter en skid? Men det handler ikke om og føle sig trådt over tærene..

Det handler om at reglerne burde være mere tydelige, og det burde være gjort klart hvad man må og ikke må. Vi bevæger os alle i grå zoner til tider. Og hvis man så kommer til og bryde disse regler, så burde der satme ikke gå 72 timer før man får svar fra en fra teamet.
      Too many people have opinions on things they know nothing about.
      And the more ignorant they are, the more opinions they have.
    • Føler virkelig ikke at det er gråzone. Det screen fra gamle CoMa sagde jo også at det betegnes som pushing. Selvom de andre communities ikke har skrevet det ind, kan vi da godt få det, det ville gøre det lettere for alle.

Og Nano, jeg håber skam også du bliver ligeså voksen som BB en dag.
      2018:
      429 rips nakket. NINJA.
      85 rips nakket. AKS AS#1
    • Tsk tsk... ham nano minder mig om en eller anden jeg har mødt i en fjern fjern fortid.... fra den gang hvor der herskede anarki, rufferri og botterne fløj frit i de danske galxaxer...

Korrekt, reglerne er ikke perfekte, de rummer albuerum til at benytte elastikker ligesom den rare politibetjent der lader dig slippe med en advarsel når du bøjede reglerne lidt til din fordel.

Som skrevet før mange gange... hvis man er på kant som i naturligvis aldrig er eller har været... så skader det altså ikke at smide en ticket til teamet. At det har taget 72 timer eller sån at få behandlet jeres klage ved højere instans er vel heller ikke unormalt, har teamet ikke skrevet at de har sendt jeres forespørgsel højere op inden 48 timer?

Jeg går i hulen og knytter sylten...

“Mumler noget utydeligt på vejen”..

[youtube][/youtube]
      Yo, ho, haul together,
      hoist the colors high.
      Heave ho, thieves and beggars,
      never say we die.

trick or threat I'll take your ress :D
    • Puha... sikke meget rod - IGEN, jeg kunne lige forstille mig hvad det handler om, men det vigtigste i den her sag er; STÅR DET I REGLERNE at Hvis en spiller med 10 millioner point, sender 2 billioner ressourcer til en spiller med 9 millioner point, og overstiger spilleren at det er imod reglerne? er det skrevet ind?

@ErikFyr man kan ikke styre et spil med usynlige regler....

anyhow... hvis du har fået indraget dit kørekort for at køre "for stærk"- så får man et midlertidigt kørekort indtil man skal dømmes i retten - så man burde ikke banne i denne her situation, FREE WILLY og de andre.... :P
      tænk på alle de råstoffer de kommer til at mangle, erstatter I dem?

//Flyingduck
      Videre imod nye mål.....