Ogame´s Folketing

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Det danske regelsæt er hullet as fuck. Og vi kan ikke klandre teamet for meget.

Da jeg var GA prøvede jeg at lukke huller. Men Daværende coma, Grimnir (tak gud for at han er væk), sagde til mig at jeg måtte uddybe gramatisk tvetydige regler. Men at indsætte noget, der skulle han være med ind over hvert enkelt ord.

Jeg har stadig adgang til min teamler e-mail (fordi gf er langsomme), og den mail jeg sendte for over et år siden, med en ændringer er stadig ikke besvaret. Og ændrede jeg det selv udenom Coma, ville jeg få sparket.

Og de to e-mails markeret med "haster" blev aldrig besvaret heller. De omhandlede dødstrusler og deling af private oplysninger imellem brugere. Så må i selv tænke jer til hvor ligeglad CoMa var, eller snarere, hvor lidt tid han havde.

Måske Prongs er mere tilbøjelig til at lade teamet formulere reglerne?

Jeg vil med glæde gå ind i teamet og hjælpe med det, men det kræver at Prongs ophæver Grimnirs bandlysning af mig.

For jeg tænker ikke man må ændre reglerne som bruger men man skal være teamler. Og jeg har faktisk to mand i tankerne, som ville kunne hjælpe og lave et lækkert semi gråzone frit regelsæt, hvis de gider.
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • @Bikermus du kan jo forhøre teamet, om du må lave lidt gratis freelance arbejde, hvor du/I kommer med et bud på et udvidet regelsæt, der er til at forstå. Så kan @ErikFyr gå videre med det til CoMa, hvis de internt i teamet er enige i udkastet. Det er selvfølgelig kun, hvis du gider bruge ressourcer på det uden at få andet igen end taknemmelighed.

I hvert fald en måde at omgå din bandlysning og assistere teamet hvis de har lyst.

Board Rules | Game Rules
      Questions? PM me
      Mail at Unixion@OGame.Dk
    • Syntes at det lyder til der er mange forskellige meninger omkring hvad der er korrekt og ikke korrekt. Man kan vel sige at hvis en regel kan misforstås, så skal man klargøre reglen noget mere. Det kan godt være at reglen kommer fra Gameforge, men så må man jo spørge dem og få dem til at give et svar, som man kan uddybe til brugerene.
      Så vidt jeg har forstået på alt dette, så er det fordi nogle spillere har sendt råstoffer til en der ligger under dem i point, men hvis personen så overstiger dem indenfor 72 timer (Push-reglen) så glæder det vel stadig som push, teknisk set. Det er sådan jeg forstår reglen.
      Jeg vil dog give Toph ret i at man selvfølgelig skal oplære nye team medlemmer og man skal selvfølgelig også være online efter man har givet et ban, for at kunne begrunde dette til spilleren. Det kan godt være det er et fritids"job" men derfor mener jeg ikke at man kan spilde andres tid.
      - Toph god bedring og jeg håber ikke det er noget seriøst!

Jeg vil også lige sige at jeg ikke kender nogle folk i teamet, da ingen af disse var der dengang jeg spillede. Men kunne ikke forestille mig de banner folk bare fordi de keder sig. De har sikkert ment at de var sikre i deres sag, og det er trods alt også menneskeligt at fejle. Jeg vil derfor bede folk om at tage det med ro, og så snakke voksent til hinanden. Dette er jo et spil man spiller for at have det sjovt.

Held og lykke til de bannet partner og jeg håber i finder ud af det.
    • Er jeg helt forkert på den, når jeg siger push, multi og share en gang gav perm ban, og man måtte starte forfra?
      eller gør man det stadig, men bare ikke i DK ?
      Hvis der er en fact, at det er alle andre steder end DK, så burde man nok lade vær med at brokke sig for meget.
    • altså dk, har børne versioner af reglerne :D i org, de, og mange andre lande. har de meget hårde regler. I min mening også nogle som er alt for hårde.
      Men push, multi og share giver ikke perm i dk på sin vis. slet ikke push, første gang for man en advarsel, anden gang er det 1 dag ban osv. Multi er vidst en advarsel hvis det er første gang, næste gang er det 7 dage mener jeg. er ikke sikker dog. ingen regler i dk giver perm første gang. botting giver 14 dage første gang. Du kan dog blive perm bannet hvis du truer folk på livet.

The post was edited 1 time, last by Toph ().

• jeg stemmer på big som ga

nu er der jo også nogen som er svære få fat i toph du fik aldrig den oplæring som du hade fortjent

men da vi er nogen der også der har jobs børn og samtidig forsørger at være der så meget som muligt
      når det er sagt og skrevet du kørte nat på det tidspunkt og jeg dag så det var nok ikke kun min fejl fej for egen dør
      det team der i dag og engang var de har altid være upopulære da det ikke går som spillerne vi ha der dog nogen spiller der selv er skyld i deres ban vars og søgte gerne som go i gen vis jeg viste at jeg kunne komme ind igen men det kommer nok jeg nok den dag der to torsdage i en uge d :werd:
      kontat til team

support.ogame.dk/
      I Danmark vurderer man, at 4 procent af befolkningen er ordblinde. Desværre er jeg en af dem :D

oprojekt.net/pId/164108/id/1238440569/production.png

miner u 1
    • Jeg har selv fået bekræftet fra ErikFyr for kort tiden siden at det ER tilladt at pushe en spiller over sig selv, så længe han modtager ress inden han stiger over. Så hvis det ikke er tilfældet længere er der måske en sag eller to der burde genoptages.
      Han sagde dog også han kunne checke ved CoMa for en sikkerhedsskyld hvilket måske er hvad der er sket her.
      Synes det er meget vigtigt man har nogle fastgjorte regler, det kan for for fanden ikke være rigtigt at reglerne afhænger af hvem der tager afgørelsen hver eneste gang? Én ting er når en sag skal afprøves første gang, men det er altså ikke første gang det her sker? Sagen er afprøven ved "højeste ret" før hvilket måske burde vær lig med at lille ændring i regelsættet??

ps. At man så vælger at presse den med rumdok og det hele synes jeg er dumt og risikabelt da det giver lidt ekstra debat til emnet, om det ikke er points du allerede har osv. Men i teorien burde det el også være tilladt.
    • N1xorn3m3s7s wrote:

ang teamet så ved jeg ikke hvad der er op og ned her jeg er ikke inde i sagen men svare burde de i hvertfald gøre især for at forklare, men så vidt jeg kan forstå er CoMa inde i sagen og han er vel en GF mand og ikke en team mand så de retter sig vel efter hvad han har sagt,
      Meget muligt, men han er ihvertfald ikke særlig hjælpsom. Han hverken prøver eller vil.
      Han er nok ikke bedre end grimnir.

HLS StarCraft wrote:

Jeg har selv fået bekræftet fra ErikFyr for kort tiden siden at det ER tilladt at pushe en spiller over sig selv, så længe han modtager ress inden han stiger over. Så hvis det ikke er tilfældet længere er der måske en sag eller to der burde genoptages.
      Han sagde dog også han kunne checke ved CoMa for en sikkerhedsskyld hvilket måske er hvad der er sket her.
      Synes det er meget vigtigt man har nogle fastgjorte regler, det kan for for fanden ikke være rigtigt at reglerne afhænger af hvem der tager afgørelsen hver eneste gang? Én ting er når en sag skal afprøves første gang, men det er altså ikke første gang det her sker? Sagen er afprøven ved "højeste ret" før hvilket måske burde vær lig med at lille ændring i regelsættet??

ps. At man så vælger at presse den med rumdok og det hele synes jeg er dumt og risikabelt da det giver lidt ekstra debat til emnet, om det ikke er points du allerede har osv. Men i teorien burde det el også være tilladt.
      Erikfyr nu skal i sku snart til og spytte ud???
      Er der forskels behandling eller kommer det helt an på hvem det går ud over???
      Too many people have opinions on things they know nothing about.
      And the more ignorant they are, the more opinions they have.
    • Nano wrote:

Erikfyr nu skal i sku snart til og spytte ud???Er der forskels behandling eller kommer det helt an på hvem det går ud over???

Jeg tror skam bare sagen er endt hos CoMa, måske pga spillere har anmeldt sagen helt derop, og han så har en anden holdning end ErikFyr har.
      Men det gør det ikke acceptabelt, og så skal reglen til at ændres/klargøres hvad den siger OG så skal det sku ALTID være sådan.
    • det er jo totalt urimeligt at i holder spiller i ban når i undersøger ting
      i ikke brude undersøge men som burde være basal viden

lad dem nu spille mens i kikker på regler og evt juster dem men ind til da lad dem dog spille
      så Ogame ikke dør helt i dk
      Lige børn leger bedst..........Vi skæve børn har det sjover.........:)
    • lcmsfar wrote:

det er jo totalt urimeligt at i holder spiller i ban når i undersøger ting
      i ikke brude undersøge men som burde være basal viden

lad dem nu spille mens i kikker på regler og evt juster dem men ind til da lad dem dog spille
      så Ogame ikke dør helt i dk
      Nogen mener at regler er til for at blive bøjet, andre spiller efter dem, og retter sig efter dem, ved tvivl, skrives en ticket til GO, om man må dit eller dat ! PS: GBHits gør så ikke, at ogame dør ?
      HUSK at tage den med ro, Relax :)
    • problemet her er jo at der er IKKE brudt nogen regler der er ikke engang bøjet nogen regler så hvad Hel... skal man skrive til GO ???

problemet her er jo at GO eller Come ikke engang selv kan det spils regler som de styre :dash:
      Lige børn leger bedst..........Vi skæve børn har det sjover.........:)
    • lcmsfar wrote:

problemet her er jo at der er IKKE brudt nogen regler der er ikke engang bøjet nogen regler så hvad Hel... skal man skrive til GO ???

problemet her er jo at GO eller Come ikke engang selv kan det spils regler som de styre :dash:
      Og de gider sku heller ikke tabe ansigt! Så hellere være stædig og bibeholde Ban end og indrømme man har lavet en fejl...
      Too many people have opinions on things they know nothing about.
      And the more ignorant they are, the more opinions they have.
    • Når man udforsker grænserne må man også forvente det værste. Jeg har selv været der og følte mig ekstremt urimeligt behandlet. Men man bliver også nødt til at kigge lidt indad.
      Synes det er helt uhørt med alt den kritik til den nye Coma, for første gang i lang tid har vi en Coma som faktisk svarer os helt ned på brugerniveau, og endda med en responstid på omkring 24-48 timer.

Jeg har i flere omgange været i kontakt med ham, og han kommer jo med reelle svar, og gode forklaringer på hvor man har overtrådt reglerne, så lad nu forhelved være med at spam ham med ligegyldigt lort så servicen ender som dengang Grimnir var coma.
      Giv dem nu lidt luft forhelved, og accepter når man selv laver fejl, i stedet for at lukke så meget lort ud på forum, i alle andre communities er det ulovligt push, så hvorfor skulle det være anderledes her, det er helt absurd at gå amok over en ny coma som håndhæver reglerne.
    • Ryster på hovedet...

Push er push og resultere i et Ban.... operere man i et måske område så smid en ticket.... så er man sikker....
      I satsede og tænkte det går sq nok... men blot fordi man har tyndskid og en enkelt gang får lov til at måne potten i vagtstuen... betyder det sq ik man får lov hver gang... en gsng i mellem på man knibe ballerne sammen og gå den samme vej som alle til fælles potten....

Eller hvis tulle har sagt ja for et md siden til at “holde i hånd” betyder sq da ik at man må gribe den næste gang man ser hende til altergang...
      Yo, ho, haul together,
      hoist the colors high.
      Heave ho, thieves and beggars,
      never say we die.

trick or threat I'll take your ress :D
    • lcmsfar wrote:

men jeg mener som minimum at teamet skal kunne reglerne og det gør de IKKE
      ikke engang de helt simple (en stor spiller må godt sende res til en lille spiller det står i regelen ) (at den lille spiller ikke må bliver større end den store spiller står der ikke noget om )
      når man skal bruge Coma eller hjælpe en Coma med så simpel en regel, hvad skal vi så med et Dansk Team????

der ud over vil det måske hjælpe på GOs ry at de starter med og hjælpe, måske løfte en pegefinger, før de skrider til
      deres forpulet ban.
      og når GO så banner så vær dog klar til og svare og vejlede med det samme,
      folk har krav på en fornuftig forklaring nogen bruger irl penge osv og uden folk ingen spil.

Hvis en spiller med 10 millioner point, sender 2 billioner ressourcer til en spiller med 9 millioner point, er det pushing eller burde det være lovligt ? :)

I øjeblikket er sådan noget ulovligt, både her og i US, jeg ved ikke med andre OGame communities :)

GameForge har lavet guidelines omkring hvad vi skal gøre hvis nogen bryder en regel, de kan være forskellige for hver regel, og det er bare dem vi følger. Så laver vi ikke bare vores egne regler som nogen siger :)

Jeg ved ikke om folk tjekker tickets efter nogen bliver banned, men ved hver bans prøver vi at være sikre i sagen så vi undgår at lave fejl. Nogen gange kan det også være bedst at vente med at svare fordi nogle personer er sure på det tidspunkt, de skal have lidt tid til at køle af :P

Toph wrote:

1. Som ny i min tid kunne du aldrig få hjælp fra dem over dig i rang. Det var mulle, dingoper og Jaq som jeg husker det. Det var folk som var kendt for at være på 1-2 gange om måned. dvs, hvis jeg bannede folk, så havde jeg gjort alt grund arbejdet for at være sikker på at jeg ikke stod i en situation hvor jeg skulle bruge 1 af de 3 personer som hjælp. Og vi skal slet ikke snakke om hjælp fra den tidligere Coma, han var på 1 gang hver halve år.

Ja der var problemer med deres aktivitet dengang, men nu er tingene en del bedre hvor de fleste af os er online dagligt, og CoMa er online fra Mandag til Fredag når han er på arbejde :)

God bedring :)

Bikermus wrote:

Jeg har stadig adgang til min teamler e-mail (fordi gf er langsomme), og den mail jeg sendte for over et år siden, med en ændringer er stadig ikke besvaret.

Jeg vil prøve at få CoMa til at rydde op i team e-mails, jeg vidste ikke du stadig havde den :P

Men ja, Grimnir har hele tiden været på overarbejde og vi har fået ny CoMa for at give Grimnir mindre arbejde, og så vi har en aktiv CoMa igen :D

Bikermus wrote:

Jeg vil med glæde gå ind i teamet og hjælpe med det, men det kræver at Prongs ophæver Grimnirs bandlysning af mig.

Jeg ved ikke om det kun var Grimnir der havde noget imod dig, måske har Prongs ikke noget imod dig, jeg kan snakke med ham omkring det ? :D

Nano wrote:

Meget muligt, men han er ihvertfald ikke særlig hjælpsom. Han hverken prøver eller vil.
      Han er nok ikke bedre end grimnir.

Vores nuværende CoMa er rimelig hjælpsom, og også mere aktiv end Grimnir var og tager sig af sine communities. Jeg er mere glad for den nuværende CoMa :D