Gameforge´s største fejl

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Gameforge´s største fejl

Det må jeg sku nok sige Gameforge i har rigtig givet NOGLE få personer en ordentlig lussing med jeres nye update
      nu er det muligt at flytte alle sine planeter fra slot 4-12 ud til slot 15 flot Gameforge flot kan jeg sige jer
      til os (få) andre som har arbejdet måneder / år på at få en konto rigtig godt op at køre og brugt voldsom mange timer / ingame ress og Mørk Materie
      alt er spildt i dag kan du jo åbenbaret flytte 10 planeter til 2.400.000 DM eller er det 2.800.000 DM
      kan da lige sige jeg er rigtig glad for at have spildt 6 måneders arbejde i uni Sirius ved at buge mine hårde ressurcer på at opgradere Energi technologi / Fusions reactors /
      for ikke at tale om samtidig at slette planeter med 33/29/31 miner en af gangen for at bygge nye op i slot 15 for at have en bedre fremtid for min konto
      dette tager enormt længe og koster en helveds masse ress ingame for ikke at tale om tusind vis af kroner øre at få gjort men ja Gameforge dirrektøren manglet vel lige udbetaling på en ny Lambo
      hvad gør man så finder da en ny måde at få de penge ind på gør da bare spillet mere useriøs og tilbyder folk for en meget lille sum MM at flytte alle sine planeter til slot 15 :D

Forventer da refun på mørk materie og tabet af miner som alle andre har opbygget mens jeg har abejdet hårdt på at få noget dyrt / tidskrævende og svært til at lykkedes

Og alle jeres latterlige kommentar frabedes kan godt forstå det er nemt at skrive en masse lort til mit opslag hvis man selv nu har mulighed for bare 2.4m MM at flytte derud godt for jer men skidt for folk der rent faktisk har lidt et stort tab på dette :dash:
      har sku da endda brugt meget mere end 2.4m mørk materie på at arbejde på alt det her det er småting i forhold til.
      Coma har bedt mig lave et opslag her så der kan komme en disskusion ud af dette så det kan sendes vidre til Gameforge
      og hvad jeg enlig er mest bange for ved dette er at folk ingen forstålse har for den nye update er jo kun til deres fordel og ikke os få andre der lider et voldsom tab
      men skide godt klaret Gameforge det må jeg sige :dash:

ved godt der måske ikke bruges en god tone her men den er vel heller ikke helt forfærdelig men ellers må Admins jo sige noget til det.

13 år på ogame og en allerhelveds masse penge føler man sku godt nok er spild well pengene er nok spild uanset hvad men nu føler man da rigtig man har fået en nytårs lussing fra et Gaming community som aldrig før :D
    • og skal lige siges kommer der ikke en rimelig refund på Miner og Mørk Materie så får Ogame det som de åbenbaret gerne vil have det at kontoer bliver slettet for jeg smider samtlige kontoer til Delete
      så kan folk sige dette er at gå i små sko eller jeg ikke skal have refund på noget eller at det ville være snyd hvis jeg ryger 30 mill points op hvis jeg rent faktisk fik de miner som jeg ville have haft hvis jeg faktisk brugte min tid på at opgradere miner i stedet for at arbejde på kontoen fremtid men ser ikke dette som snyd eller unfair men jeg har faktisk brugt Voldsome mængder af tid og lidt meget stort tab på at ombygge en konto også ende med at være stuck og kun have lidt et mega tab nu
      har ikke set i mine 13 år nogle update som er ligeså latterlig som denne eller kan for nogle få personer lide ligeså stort tab på en konto som denne update

Ta jer sammen Gameforge...
    • Nu har jeg prøvet og læse hele din post så godt jeg kunne, og kan måske ikke forstå dit problem 100%.

Dog har jeg selv skrevet på den anden post omkring det med at kunne rekolo som er her Ny feature Re kolo til ydre zone

Jeg tror dog ikke der er en miner med respekt for sig selv, som vil ligge en koloni på en plads 15 kontra få en større planet i 4 - 10 eller hvad positioner der nu giver de størteste nu til dags. Problem med at kunne rekolo til plads 15 er helt sikkert der hvor man har valgt at ligge sine planetter og dem som har valgt og sige "jeg bruger mine 9 kolonier på 4 - 10, den 10 kommer i ydre position så jeg kan rekolo i alle systemer".

forresten så er energi teknologi efter level 12 ingen nytte og giver ikke mere energi m.m. har aldrig brugt fusionreactor i mine 12-13 år i ogame da solsats altid har været bedre.
    • HLS StarCraft wrote:

ZybeR wrote:

forresten så er energi teknologi efter level 12 ingen nytte og giver ikke mere energi m.m. har aldrig brugt fusionreactor i mine 12-13 år i ogame da solsats altid har været bedre.
      Det er ikke korrekt, energi teknologi ændrer på hvor meget fusionskraftværkene producerer af energi, også efter level 12.
      Ville da være fint hvis det stod ingame et eller andet sted o_O

Anyways. Vil sige at dette langt fra er den værste ingame opdatering GF har kommet med gennem årene. Der har været en del opdateringer der har fucked en del over samt givet andre en fordel - hovedsageligt i forbindelse med brug a kreditkortet.
      Det er ikke fordi din account direkte er værre stillet end den var før denne opdate så held og lykke med at få noget ud af GF.

Ja det er satme surt at havde man vidst de havde sådan en opdate her planlagt kunne du have været langt bedre stillet da du bare kunne have fokuseret på miner.

Vil dog også sige at det er vigtigt at GF hører en historie som dette, men jeg vil nu allerede forberede dig på at du højst sandsynligt intet får ud af dette ud over måske en besked der beklager situationen og 20.000mm eller lignende.

Tldr: Er enig med dig at det ikke er en positiv opdatering, men føler ikke der er noget alternativ der er godt pt.
      De kunne måske trække opdateringen tilbage men det ser dårligt ud på papiret at lave en opdatering for så at trække den tilbage.
      Hvis de begynder at udbetale nogen MM for at klage over sådan noget her så kommer der mange klager lige rundt om hjørnet.

RIP kills in Hyperion: 203

Hvis du ikke kan FS er det lige meget om du vil FS
      Hvis du ikke vil FS er det lige meget om du kan FS
    • Krumme wrote:

HLS StarCraft wrote:

ZybeR wrote:

Det er ikke korrekt, energi teknologi ændrer på hvor meget fusionskraftværkene producerer af energi, også efter level 12.
      imgur.com/a/GtwAAXe

Men det burde måske også beskrives inde på energiteknologien selv.
    • Der er blevet sendt klager til GameForge ved hjælp af nogle CoMa'er siden opdateringen kom, jeg ved ikke om det ændre på noget og om du kan få noget tilbage for at klage over det men hvis du allerede har snakket med CoMa omkring det så kunne du prøve at bringe det op til ham og se om du kan få noget tilbage :)

Normalt bliver der kun givet en refundering i nogen specielle sager som f.eks. fejl på serveren osv. :)
    • HLS StarCraft wrote:

Krumme wrote:

HLS StarCraft wrote:

ZybeR wrote:

imgur.com/a/GtwAAXe
      Men det burde måske også beskrives inde på energiteknologien selv.
      My bad havde ikke kigget under selve fusionbygningen, da jeg som sagt aldrig har bygget en.

Men ja, hvis man har lvl 12 energitek får man ca. 4,7k energi ved fusion lvl 15 og ved lvl 13 energi tek får man 5.4k hvis man derimod har level 20 energi tek så får man hele 12,8k Om det kan betale sig mere end solsats ved jeg ikke. Men man skal vel tag plads på planetten kontra ekstra fusion bygninger i mod solsats og forsvar for at beskytte disse.

Synes som Krumme forslaget er dårligt og kan ikke se grunden,andet end det er en quality of life ændring.
    • Køre fusion Reactor level 20 med Energi level 19 så det giver en pæn slat Energi ved at ligge i slot 15
      ang dine fields på en slot 15 kontra de normale 6-9 folk bruger så lider jeg et tab ved at lave slot 15 planeter ja men dette er uden betydning for fremtiden af kontoen
      forsøger at få planeter omkring 180 fields + Terraformer og ved hjælp af at købe +15 fields i fremtiden har planeterne en okay field størelse

Mener bare den tid og mængde af ingame ressourcer man bruger fra at miner er level 33/29/31 til at slette en planet en af gangen mens man bygger en ny op og samtidig skal spare op til Fusion reactors og Energi tech er sku ikke helt billig
      og dette tager en helveds tid men det har jeg afklaret mig selv med for at få en bedre konto end andre i fremtiden mens jeg har brugt voldsom længe på at få min konto til at blive nogenlunde klar til at kunne opgradere miner dog ikke helt endnu
      så har alle andre kunne side og gøre som man plejer bare fyre den af i mine levels

for lige at lave et lille Edit her ang at en Miner med respekt for sig selv ikke vil ligge på en slot 15
      så skal det lige siges den bonus du får i et speed 7 eco uni er +2½ deut mines level
      dette kan blive til ret meget den dag ens miner hedder 42/40/42 eksempel ;)

The post was edited 1 time, last by Lucifer ().

• du har vel ikke tænkt over brug af MM til Marchant ?
      hvor meget tror du ikke lige det deut er værd ?

42/40/42
      Total per week1.237G623.071M702.932M

Dette er slot 15 planeter 12 styks
      så kan du selv regne ud hvad dette deut bliver til i metal/crystal ved en 3/2/1 rate
      også kan du vel også gætte dig til hvor hurtig den level 42 metal mine havner i level 44/45
      og skal lige siges har du 1 planet du trader ress på med marchant og kun kør dette 1-2 gange i ugen så er 2-3 mill Mørk Materie vel nok til resten af året ;)

The post was edited 1 time, last by Lucifer ().

• Jeg er helt enig i at det er en gigantisk brøler fra GameForges side - problemet er så bare, at nu de først har gjort det er det meget svært at ændre det tilbage, da det givetvis giver en unfair fordel for os der har brugt muligheden til at lave et par position 15-planeter. Som jeg ser det er det altså, endnu engang, en af de situationer hvor GF med fordel kunne have startet en debat før opdateringen, for at få afklaret om det var en god idé eller ej... og nu er det for sent imo.

Angående hele fusionsdebatten, så kan det godt betale sig givet at man rykker til position 15 - long story short, så har jeg regnet på det, og der er et pænt gain... Noget af det jeg synes er mest interessant er så også, at der faktisk kommer et tidspunkt hvor det bedre kan betale sig at opgradere fusion/energi igen fremfor en mine, da man så kan sætte energiproduktionen ned til eksempelvis 90%, og dermed bruger fusionskraftværket mindre deuterium.
    • Gwo wrote:

Jeg er helt enig i at det er en gigantisk brøler fra GameForges side - problemet er så bare, at nu de først har gjort det er det meget svært at ændre det tilbage, da det givetvis giver en unfair fordel for os der har brugt muligheden til at lave et par position 15-planeter. Som jeg ser det er det altså, endnu engang, en af de situationer hvor GF med fordel kunne have startet en debat før opdateringen, for at få afklaret om det var en god idé eller ej... og nu er det for sent imo.

Angående hele fusionsdebatten, så kan det godt betale sig givet at man rykker til position 15 - long story short, så har jeg regnet på det, og der er et pænt gain... Noget af det jeg synes er mest interessant er så også, at der faktisk kommer et tidspunkt hvor det bedre kan betale sig at opgradere fusion/energi igen fremfor en mine, da man så kan sætte energiproduktionen ned til eksempelvis 90%, og dermed bruger fusionskraftværket mindre deuterium.
      interessant ^

anyways så kommer vi vel naturligt videre til pointen med denne tråd.
      Er pointen ikke at GF ikke laver "samme" fejl med fremtidige opdateringer?
      Altså at de sørger for at få fin nok feedback når det kommer til visse opdateringer inden de kører dem ud.

Jeg gik faktisk ud fra at alle fra teamet var en del af et sådan establissement hvor GF sendte en besked ud med opdateringer og teamet så kunne klage før det blev ført ud i livet

Det er i hvert fald sådan mange andre competitive spil fungerer.

RIP kills in Hyperion: 203

Hvis du ikke kan FS er det lige meget om du vil FS
      Hvis du ikke vil FS er det lige meget om du kan FS
    • Det er desværre ikke sådan GF fungerer. Nogle gange får vi måske lidt at vide, mens der andre gange er en lige så stor overraskelse i det for os, som for almindelige brugere - og mere kan jeg vidst ikke uddybe her.

Med det sagt, jo: GF har lavet tilsvarende fejl før, og jeg er slet ikke i tvivl om at det sker igen. Nyt er ikke nødvendigvis dårligt, men i et så langsigtet spil som OGame, er det da først for alvor at der er en hårfin grænse mellem en god og dårlig opdatering... eventuelt kunne GF jo se mod andre spil der har formået at genopstå fra de døde, der ved jeg i hvert fald at et af dem smider afstemninger ud om kommende opdateringer og at de kun bliver vedtaget hvis der er minimum 75% der stemmer for.
    • Ved godt det er et MMORPG spil.

Men i Oldschool Runescape, kontrolleret af Jagex, der hver gang devs kommer ud med en ny ide, så smider de den til vote. Så kommer der en grundig gennemgang af idéen, og så kan brugere stemme om det. Er der mindre end 75 eller 80% (kan ikke huske hvilken en af dem, det er noget tid siden jeg sidst har spillet), så bliver ideen skrottet. Nogen gange, hvis det er tæt, så lytter de til folk og spørger hvad det er der skal ændres før det kan pass, og så udvikler de ideen. Grande opdateringer som communitiet har skreget på, er blevet smidt i graven, da det viste sig at den gængse spillerbase ikke var interesseret i så store ændringer. Hvilket i min verden gør at Jagex er succesfuld i deres spiludvikling og stadig til dato har en relativt stor playerbase, som steg med 40.000 daglige brugere efter spillet kom ud til mobil her for et par måneder siden (Skud ud til GameForge og deres nedlæggelse af Mobil udviklingen).

TL;DR
      Lav polls omkring opdateringer for gladere spillere.
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!

The post was edited 1 time, last by Bikermus ().

• Jeg kan godt se, at det er surt, når man har dedikeret tid og ressourcer til et langsigtet projekt, og forudsætningerne så pludselig bliver ændret fra den ene dag til den anden.

Det vil altid gå udover nogen, når der laves drastiske ændringer, så ønskescenariet ville da helt sikkert være at mindske mængden af spillere der påvirkes ved evt. at anvende afstemninger som foreslået i de ovenstående posts. Desværre er det ikke sådan GF arbejder, og det ændrer denne tråd næppe på, medmindre der kommer et globalt boycot over hele linjen.

Med hensyn til Teamets rolle ift. opdateringer og andet, så meddelelses disse ofte alt for sent, og der er som regel ikke mulighed for ændringer, da beslutningen er truffet fra højeste instans uden mulighed for andet end at rette sig ind efter det. Det findes der et fint ord for, men det undlader vi lige her. Så billedet af team repræsentanter skal snarere ses som lærere, der holder ro og orden i skolegården, frem for politikere der er valgt ind af brugerne til at tale deres sag og varetage deres interesser. Derfor er det umenneskeligt svært for teamet at gøre særlig meget. Det hænder, at GF lytter, hvis adskillige teams påpeger de samme problematikker, og der virkelig bliver brugt ekstraordinær energi på det fra Admin level og op, men det hører til sjældenhederne. Derfor det er synd, at teamet fejlagtigt er blevet gjort til skurke mange gange igennem årene, selv om de blot er caretakers, der holder gang i spillet.

Når det er sagt, så er GF da gradvist blevet bedre på nogle områder, men hvis du virkelig skal have en chance for at få noget refunderet, og at CoMa skal gå videre med sagen, så skal langt flere folk tilkendegive, at de anser det som en problematik. Ellers bliver det hurtigt i “bagatel” størrelsesordenen for GF, hvis det kun er et fåtal. CoMa beder dig kun lave et opslag, så vedkommende har belæg, når/hvis sagen præsenteres til rette vedkommende.

Opdateringen påvirker mig personligt ikke særligt meget, men jeg vil gerne medgive, at ændringen ikke er optimal.

Board Rules | Game Rules
      Questions? PM me
      Mail at Unixion@OGame.Dk