Server crash i nat

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Server crash i nat

I det at vi er utrolig mange der har mistet vores flåder i nat pga. Server crash er det måske på sin plads med en tråd.

For dem der har mistet alt, som i alt flåde og alle ress, hvad gør i?

Hvis vi forholder os til at i gen får noget igen - er det så slut med at spille i Quantum?

I så fald forudser jeg et af Danmarks bedste unier dør rimelig hurtigt..

Med nogle af de store flåder væk, folk sat ud af spillet og nummer 1 i ban.

Til teamet:

Er det muligt og komme med løbende Update her i tråden også?

Veni, vidi vici !!
    • Reset! Server reset så snart som muligt. Folk ud af ban. Folk der i fm bliver i fm ofc. Bare få resetted den server fra aftenen før lortet blev hevet hjem! Men hvis der går for lang tid kommer der problemer med det her.
      2018:
      429 rips nakket. NINJA.
      85 rips nakket. AKS AS#1
    • Må indrømme jeg synes også det mærkeligt man banner folk uden grund.

Hvis der er sket en fejl på serveren så lav et roll back eller indfør raid forbud indtil man ved hvad fejlen er, og så få det rettet senere. Man banner ikke folk som spiller spillet fordi der er sket en fejl? :/
    • ZybeR wrote:

Hvis der er sket en fejl på serveren så lav et roll back eller indfør raid forbud indtil man ved hvad fejlen er, og så få det rettet senere. Man banner ikke folk som spiller spillet fordi der er sket en fejl? :/
      Der er ikke tale om ban for straffen skyld, men derimod ban som præventivt middel. N1x fik crashede 4 store flåder og tilskaffet sig 10 mia profit, så det er bare for at forhindre de ress kommer i omløb i universet mens GF får styr på situationen.
    • #freeN1xorn

Word Loke, jeg er stadig i chok over at tiden var stillet om, og jeg spillede GT og slet ikke anede min flåde kom hjem.. !

Måske kan ressei bare "trylle" og så er alt bedre. ? Det er trods alt til "nogens" fordel. ?

Kom nu bare i sving med at rulle tilbage og komme videre! NU!
    • GO ban sker fordi de undersøger om der er brud på en regel eller der er beviser på det blev udnyttet ;)

har endnu ikk oplevet og blive bannet uden grund hvis jeg overhovedet har været bannet i de knap 10 år jeg har spillet Ogame :jern:
      - hellere en so i stalden end 10 i røven - :loli:

FS eller ØFØF :shit:

The post was edited 1 time, last by Anjobanjo ().

• Ved virkelig ikke hvad i forlanger af Ressei, ikke engang ErikFyr har adgang til at rulle en server tilbage, ej slette eller adde ting til Kontoer, det er en eller anden gut nede på et kontor i Tyskland der skal starte arbejds computeren op ;)

Som DD skriver, det er helt 100 at det er præventivt det med N1x og er sikker på at han kan få fjernet sit ban mod at live at holde sig i FM, men bemærk, han hoppede selv i FM flere timer inden ban, så om han er banned eller låst i FM i 2 døgn, det giver samme outcome, ud over han selvfølgelig ikke kan kommunikere ingame.

Men ak ja, vi må se om Gf har et nødberedeskab eller de holder påskeferie atm, hvilket ikke ville undre mig.
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • Bikermus wrote:

Råd til alle der har mistet flåder af direkte årsag til Crashet.

Gem API og tag screens af hittet. For trækker det ud, skal i kunne bevise hvad i har mistet. Så Screens af ALT
      Alt er skam gemt og screenshot af alt, tror bestemt også alle andre har gjort det.

Nu var tråden ikke for at diskutere n1x’ Ban, men mere alt det her med server crashet og hvad der kommer til og ske.

Mon ikke GF går med til på den ene eller den anden måde at folk får sine ress og flåde tilbage?

Veni, vidi vici !!
    • Jeg tror allerede at der ER gået for lang tid, hvis et reset skulle have været løsningen. Nu kan det være at jeg tager fejl, men som jeg forstår det, så bliver der lavet backup hver nat klokken 03. At det er derfor man altid bliver smidt af på det tidspunkt. Problemet her er jo at fejlen skete FØR klokken 03 i nat, så hvis et reset skal til, så skal de have fat i den kopi fra natten mellem torsdag og fredag.

Jeg VED at der er nogen der er gået i FM i denne periode og som ikke kan komme på før mandag. Hvis de som følge heraf blev hevet ud af FM, så ville fanden være løs. En mulighed er naturligvis at sætte ALLE i FM, men med mulighed for at logge ind med det samme.

Jeg er sikker på at teamet går og hiver sig selv i håret lige nu og er ganske frustrede. Men jeg vil anbefale alle der er blevet ramt af dette at lave en ticket til GO, så har man ligesom "gjort indsigelse", sådan helt officielt. Den kommunikation jeg har haft med teamet har været ok, men jeg må indrømme at jeg savner nogle informationer. Jeg undre mig over at teamet selv ikke har annonceret noget om dette servernedbrud.

Mht. hvad jeg gjorde efter af flåden var væk?? Jeg flyttede alle mine LT til en bestemt planet og begyndte at farme som bare satan. De inaktive har været en fest at besøge i dette døgn. Jeg ved ikke om folk, grundet al postyret, simpelthen har glemt at farme?? Men jeg har i hvert fald hentet godt på det, jeg har nok hentet ca 130 mil profit på dem, hvilket er noget mere end normalt.

Mht. vores flåder, så ved jeg ikke hvordan vi får dem tilbage?? Det er jo et cirkus uden lige. Folk skal have dækket deres tab, men de kan jo få ca 25% tilbage i Dokken, det skal jo trækkes fra igen osv osv.

Måske burde man simpelthed fryse serveren, indtil der er faldet klarhed over tingene?? Med "fryse" mener jeg at alle bliver sat i FM og deres aktive items som boostere og officerer vil ikke blive påvirket før brugeren logger ind igen. Altså, hvis man har 5 dage tilbage på sin 7 dages booster, så skal man have 5 dage tilbage når man logger ind igen. Ved ikke engang om dette er muligt??
    • De ting du skriver Molle, det ville det som et seriøst firma være rigtig gode forslag. Både det at fryse serveren.

Eller man smed samtlige kontoer i FM og gik 1 døgn tilbage.

Men de ting kræver at GF har et respons team klar, en ting er at vores team ønskede dette, men det kræver der desværre sidder en nede i GF klar til at trykke på knappen når han får info, det er ikke til at vide hvornår der er en der læser vores teams besked derned til.

Men efter denne sag er ovre, kunne det være man skulle tage det op med GF, at en TM eller anden enhed fra et community skal kunne have adgang til at "fryse" en server eller Tvinge alle i FM ved lignende situationer. Eller et telefon nummer ned til en kontorassistent der glor i et serverrum :D
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • Jeg ved det godt. Det er også derfor jeg tror at det er lidt håbløst nu. Som du siger, det skulle have været gjort klokken midnat, eller hvornår teamet nu blev klar over det. Jo længere tid der går, des sværre bliver det at udredde. Derfor jeg foreslog at "fryse" serveren. Simpelthen for skadeskontrol.

--EDIT--
      Nu ved jeg godt at vi ikke skal snakke ban's her på forummet, men han er jo lige så meget offer for denne fejl, som os andre. At udlukke ham alene er jo ikke helt rimeligt. Så hvis man fryser serveren, så er alle lige stillet.
      --EDIT--
    • I øvrigt,

Hvis/når vi får vores flåde og ressourcer tilbage, hvordan kommer det så til at foregå?? Jeg mener, det kan jo ikke nytte noget at de bare lige pludselig dukker op ud af det blå, der hvor det blev taget fra, for hvis man nu ikke er online, så ryger det hele jo bare igen...

Så hvis en fra Teamet ville svare på hvordan det kommer til at foregå, så ville jeg være meget glad :)