Server crash i nat

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Jeg er faktisk rimelig indebrændt over at vi STADIG er tvunget i FM, uden der er sket spor med vores konti i spillet... Hvis det kommer til at tage meget længere, så vil jeg lukke min konto og have mit MM refunderet af GF. Jeg er MEGET tæt på at have nået grænsen for hvad jeg vil finde mig i.

Jeg forstår slet ikke grunden til at vi skal sætte vores konti i FM, ham der CoMa svarer jo til "Arkitekten" i The Matrix, han kan ændre hvad han vil, når han vil. Hvis en konto ikke er i FM, så kunne han bare sætte den i FM! Jeg er virkelig vred over at vi skal miste så mange dagsproduktioner, uden at vi kan få noget som helst konkret at vide om hvornår vi kan forvente vores flåder gendannet.
    • Jeg HAR haft en lang snak med Erik, og han er som sådan helt enig. Og jeg er da også af den opfattelse at Erik vil gå videre til bl.a. CoMa med de ting jeg er utilfreds med (for der er bestemt flere ting). Som jeg har sagt til Erik, så er det jeg er mest utilfreds med den manglende information. Her vil jeg godt lige slå fast at Erik selv ikke har fået den information jeg søger og derfor ikke kan give den videre til mig.

Men jeg syntes at det er ganske uanstændigt at bede os om at sætte vores konti i FM, uden at give os nogle som helst oplysninger om HVORNÅR manden har tænkt sig at kigge på det. Og grunden til at det er så uanstændigt, er listet i mit forgående indlæg, nemlig at CoMa selv kan sætte den i FM hvis han vil. Hvilket sådan set bare gør ham til en arrogant skiderik.

Og så er der hele processen omkring dette nedbrud, som gør mig irriteret. Et medlem af teamet var klar over nedbruddet og dets konsekvenser, men kunne ikke gøre andet end at konstatere at der ikke var andre fra teamet online. Han kunne bare sidde og se tingene udfolde sig. Det er ret deprimerende, for selvom fejlen skete og ingen kunne have forhindret det, så burde konsekvenserne af fejlen ikke have fundet sted. Det danske team skulle bare have haft flere beføjelser over serveren, men man har fra GF's side tilsyneladende ikke tillid nok til de folk der arbejder i de enkelte communities til at give dem rettigheder til det.

Så ja, en lang række af ting der bestemt kunne forbedres, uden at der er tegn på GF syntes at der er noget som helst galt med systemet. Det gør mig altså harm.
    • Også derfor vi skal presse på med at Få Eriks forslag igennem til GF, at de har en sikkerhedsfeature der gør at hver gang en server skaber sig, bliver der insta indsæt angrebsblokering i 12-24 timer for at forhindre det der skete.
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • Bambus wrote:

@ErikFyr

Som Molle skriver, så burde CoMa da et eller andet sted selv ku sætte kontoen i FM???

Jeg tror CoMa kræver det for at undgå problemer.

Hvis han går ind på din konto og tilføjer f.eks. 1000 Store Transportere, mens der lige er kommet nogen Stor Transportere tilbage fra en mission, så risikerer du at miste de Store Transportere der lige er kommet hjem fra en mission fordi CoMa har tilføjet de Store Transportere til de Store Transportere som var på planeten på det tidspunkt da han åbnede sit tool hvor man kan tilføje de ting :)

Jeg tænker det kan give problemer i sådan en scenarie :)
    • @ErikFyr
      Hvad sker der EGENTLIG, når der gives et BAN?? Altså kontoen bliver tvunget i FM, men hvad med flåderne? Er de stadig ude? For det scenarie du beskriver kan jeg ganske godt sætte mig ind i. Hvis han kigger og ser "der er 2.500 ST" og han skal tilføje 1.000, så hardcoder han på positionen at der skal være 3.500, men hvis der i mellemtiden er 1.500 hjem, så har man jo et mindre problem.

For med et 24t ban, så ville vi jo miste en hel dagsproduktion mindre, end hvis vi selv sætter den i FM. Desuden ville vi kunne spille helt op til det tidspunkt hvor han logger ind. Så bestemt at foretrække at han gør det.

The post was edited 1 time, last by Molle ().

• Bikermus wrote:

Også derfor vi skal presse på med at Få Eriks forslag igennem til GF, at de har en sikkerhedsfeature der gør at hver gang en server skaber sig, bliver der insta indsæt angrebsblokering i 12-24 timer for at forhindre det der skete.

De har lyttet til mit forslag og det er sendt videre til de ansvarlige folk, så nu må vi håbe at System Admins sætter en angrebs blokering på serveren hvis flåder bliver kaldt tilbage :D
    • ErikFyr wrote:

Bikermus wrote:

Også derfor vi skal presse på med at Få Eriks forslag igennem til GF, at de har en sikkerhedsfeature der gør at hver gang en server skaber sig, bliver der insta indsæt angrebsblokering i 12-24 timer for at forhindre det der skete.
      De har lyttet til mit forslag og det er sendt videre til de ansvarlige folk, så nu må vi håbe at System Admins sætter en angrebs blokering på serveren hvis flåder bliver kaldt tilbage :D
      Jeg ved godt det er sendt videre ;)

Men fra at være sendt videre til rent faktisk at blive implementeret, det er en større process som du ved min ven :D
      Bikermus

• Ja - Jeg har stadig ikke forstået hvordan dette kan ske automatisk :P Men bare det virker, så kan jeg jo i princippet være ligeglad med hvordan.

Det jeg undre mig over er hvordan serveren kan kan vide at flåder er kommet uautoriseret hjem, når der ikke er lavet nogen rapport over det? Hvis der ingen rapporter er, hvad skal systemet så arbejde med? Yderligere, hvis der ER en rapport, så er der formentlig ikke sket en fejl. Men hvis bare det virker, så er det jo godt nok.
    • Ikke så meget hvis flåder kommer hjem, men mere så snart der kommer serverbreakdowns. Det kan måske medfører at serveren går ned og chatsystemet brækker sig, og den så smider angrebsblokeringen, men better safe than sorry!

Men jeg er ikke uddannet ej skarp indenfor den slags IT så jeg tør ikke sige om det kan laves mere specifikt :D
      Bikermus

• Bikermus wrote:

Ikke så meget hvis flåder kommer hjem, men mere så snart der kommer serverbreakdowns. Det kan måske medfører at serveren går ned og chatsystemet brækker sig, og den så smider angrebsblokeringen, men better safe than sorry!

Men jeg er ikke uddannet ej skarp indenfor den slags IT så jeg tør ikke sige om det kan laves mere specifikt

System Admins har mulighed for at aktiverer det manuelt, de skulle bare have gjort det da serveren gik ned for en sikkerheds skyld :P
    • Man kunne også forestille sig et scenarie hvor alle bliver tvunget i FM, men det kommer lidt an på omfanget af nedbruddet. For at tvinge alle i FM i denne situation ville måske have været en lille overreaktion. Men alt i alt syntes jeg at vores team mangler redskaber til at begrænse den slags ting. Nøjagtigt hvilke redskaber de skal have kan jo diskuteres.

Et andet problem med et angrebs block er: Hvornår ophører det igen? Man skal jo være 100% sikker på at alle på serveren er klar over, både at det er blevet indført, men også hvornår det ophører. Jeg kan forstå på Erik at bare det at skrive en besked til alle spillere InGame er en større process, som de ikke bare kan gøre som de har lyst. Personligt syntes jeg jo at ting af SÅ vigtig karakter burde informeres om InGame, da ikke alle er på forummet. Men det er altså tilsyneladende også et stort problem. Naturligvis kan man ikke skrive op af stolpe og ned af vægge inde i selve spillet, det er kun lige de mest nødvendige informationer, med et link til den tråd på forummet hvor tingene diskuteres.
    • ErikFyr wrote:

Bambus wrote:

@ErikFyr

Som Molle skriver, så burde CoMa da et eller andet sted selv ku sætte kontoen i FM???
      Jeg tror CoMa kræver det for at undgå problemer.

Hvis han går ind på din konto og tilføjer f.eks. 1000 Store Transportere, mens der lige er kommet nogen Stor Transportere tilbage fra en mission, så risikerer du at miste de Store Transportere der lige er kommet hjem fra en mission fordi CoMa har tilføjet de Store Transportere til de Store Transportere som var på planeten på det tidspunkt da han åbnede sit tool hvor man kan tilføje de ting :)

Jeg tænker det kan give problemer i sådan en scenarie :)
      Ville CoMa ikke selv ku smide den i FM ?
      Han ved vel selv hvornår han har tid til og fikse det, og kan derved gøre det i god tid i forvejen..

Veni, vidi vici !!
    • Bambus wrote:

Ville CoMa ikke selv ku smide den i FM ?Han ved vel selv hvornår han har tid til og fikse det, og kan derved gøre det i god tid i forvejen..

Jo, men som Erik skrev, så er problemet hvis flåder kommer hjem mens han arbejder på den, så risikerer han at fjerne flåde fra kontoen i stedet for at tilføje. Jeg ved ikke helt hvordan man kan sikre sig imod dette.
    • Tænker også at hvis nu CoMa sagde til ErikFyr, "Hey, jeg fikser kontoerne her om fire dage" kunne ErikFyr gå ind og smide folk i FM med en besked om at blive eller lad vær med at få fikset konto, sværere er det vel ikke.

Men det kræver at CoMa tager kontakt til ErikFyr, det scenarie er vel også utænkeligt!
      Bikermus

• Bikermus wrote:

Tænker også at hvis nu CoMa sagde til ErikFyr, "Hey, jeg fikser kontoerne her om fire dage" kunne ErikFyr gå ind og smide folk i FM med en besked om at blive eller lad vær med at få fikset konto, sværere er det vel ikke.

Men det kræver at CoMa tager kontakt til ErikFyr, det scenarie er vel også utænkeligt!
      Netop! Det kræver at CoMa begynder at give nogle informationer! I princippet ville det ikke være et større problem at skulle vente en uge på det (dog bør konti gendannes ASAP), men hvis man bare vidste det, så ville problemet ikke være så stort.
    • Molle wrote:

Et andet problem med et angrebs block er: Hvornår ophører det igen? Man skal jo være 100% sikker på at alle på serveren er klar over, både at det er blevet indført, men også hvornår det ophører. Jeg kan forstå på Erik at bare det at skrive en besked til alle spillere InGame er en større process, som de ikke bare kan gøre som de har lyst. Personligt syntes jeg jo at ting af SÅ vigtig karakter burde informeres om InGame, da ikke alle er på forummet. Men det er altså tilsyneladende også et stort problem. Naturligvis kan man ikke skrive op af stolpe og ned af vægge inde i selve spillet, det er kun lige de mest nødvendige informationer, med et link til den tråd på forummet hvor tingene diskuteres.
      I tilfælde af angrebsblokering kommer der en impossible-to-miss besked frem i flådeafsendelses menuen som også inkluderer sluttidspunktet for selv samme. På den front er de sgu smarte nok...det kræver bare at de rent faktisk også bruger dette allerede indbyggede fail-safe de har...

Jeg er helt enig om at TM og nok også GA burde have både bedre værktøjer og flere beføjelser end de reelt set har i krisesituationer, især når man kender GFs sædvanelige arbejdstempo. Et sjældent forsvar af GF fra min side af skal dog lyde her. Det er ikke GF selv men den tyske lovgivning der er problemet her. Som nogen nok ved har tyskland en af de strammeste lovgivninger i verden på de digitale område, og sådanne tiltag falder under for hvor meget ansvar frivilige må have, samt hvor meget persondata de må have adgang til.

Long story short tager tingene den tid det tager, og når det er GF betyder det meeeeeeeeeeeget lang tid, og det er desværre ikke noget hvor der er signifikante ændringer i syne. Sucks. Big time. Men der er ikke andet i kan gøre end at våbne jer med oceaner af tålmodighed (og det er sagt med fuld forståelse for at jeg ville reagere på absolut samme måde som jer, hvis det var mig der stod i jeres situation!).
    • Molle wrote:

Bambus wrote:

Ville CoMa ikke selv ku smide den i FM ?Han ved vel selv hvornår han har tid til og fikse det, og kan derved gøre det i god tid i forvejen..
      Jo, men som Erik skrev, så er problemet hvis flåder kommer hjem mens han arbejder på den, så risikerer han at fjerne flåde fra kontoen i stedet for at tilføje. Jeg ved ikke helt hvordan man kan sikre sig imod dette.
      CoMa må bare få fingeren ud af røven og komme med noget information - måske i den her uge er bare ikke godt nok, så må han sku sætte tid af til det, havde han skrevet at han kigger på det d. 23 og 24 april, så var kontoerne da bare røget i FM d. 22 vel vidende om at det blot var 2 dage det drejer sig om, men det her pis med at de bare skal i FM og så fikser han det når han en gang har tid, er bare ikke godt nok..

Havde det været et firma der lever af loyale kunder var de sku gået nedenom for længst, det er jo og pisse på os, gad vide hvor mange penge de kommer til at tjene på dem der sidder i det her lort nu ?

Veni, vidi vici !!
    • Tror grunden til det danske team ikke kan ændre noget på serverne har noget og gøre med de ikke er "ansat" af GF, men mere bare frivillige.

Håber i snart får lov at komme ud af fm, men så vidt jeg forstår kan i jo godt hoppe ud, bare ikke sikkert at det som i skal have tilbage kommer til at passe pga. toolet ikke tager højde for hvad der allerede ligger på planetten nå de taster x antal skibe ind.