Server crash i nat

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• nix har eller ikke gjort noget galt ved at tage jeres flåder. De var hjemme og i var off.! Ikke jeres skyld men da heller ikke nix skyld. GO burde smide jer i fm af hensyn til spillet, i får produktion OG jeres flåder tilbage, nix får Ban/fm!
      Så hvis i nu er så reelle som i selv tror på, så hoppede af god holdånd i fm til GO har fixet det.
    • Hvorfor det?? Det er jo ikke VORES skyld at der har været en serverfejl. Så skulle hele serveren jo i FM, for det er jo unfair at alle I andre kan producere, mens vi er i FM... Men hvis det tager 4 uger at få fat i de Tyskere der skal lave det, så er der jo ikke nogen der kommer tilbage til Quantum...

VI er jo heller ikke særligt godt stillet nu og hvis vi skal vente så længe på at få vores tab godtgjort, så ville vi jo komme jeg ved ikke hvor langt bagefter alle andre.

--EDIT--
      Husk på at jeg heller ikke klantre N1x for det her. Med de informationer som jeg har set indtil videre, så er han et offer for denne fejl, såvel som os andre
      --EDIT--
    • Santino wrote:

nix har eller ikke gjort noget galt ved at tage jeres flåder. De var hjemme og i var off.! Ikke jeres skyld men da heller ikke nix skyld. GO burde smide jer i fm af hensyn til spillet, i får produktion OG jeres flåder tilbage, nix får Ban/fm!
      Så hvis i nu er så reelle som i selv tror på, så hoppede af god holdånd i fm til GO har fixet det.
      Ingen klantre N1x eller teamet..
      Eneste grund til vi var OFF da lortet kom hjem, var pga server fejl og ikke os der havde fs forkert, så at straffe os ved at smide os i fm vil være direkte hjernedødt..

Veni, vidi vici !!
    • Nah, men så burde man jo efter nix 2 dages fm lade ham komme ud og producere fra minerne med besked om at de ress er låst til sagen er afgjort.. det vil jo så være fair...
      ellers ikke..
      det må være i jeres interesse der findes en fair løsning, da det kunne være jer næste gang der bliver taget med pikken i brevsprækken!
    • Fordi en gør noget forkert skal alle straffes?
      Hvor fanden er du vokset op henne, kollektiv afstraffelse kommer man ikke langt ved, hvis n1x har udnyttet crashet så er det på plads med en straf, os andre der først har mistet alt, skal ikke straffes efterfølgende ved også og tage vores produktion fra os!

Det vil jo være helt ude i hampen..

Veni, vidi vici !!
    • Bambus wrote:

Fordi en gør noget forkert skal alle straffes?
      Hvor fanden er du vokset op henne, kollektiv afstraffelse kommer man ikke langt ved, hvis n1x har udnyttet crashet så er det på plads med en straf, os andre der først har mistet alt, skal ikke straffes efterfølgende ved også og tage vores produktion fra os!

Det vil jo være helt ude i hampen..
      Hvem har gjort noget forkert?

Hvis n1x er banned så råstofferne ikke kommer i omløb, så skal alle som har mistet flåderne jo det samme så rumdok ikke kommer i omløb lige så. Ellers giver det jo nada mening.
      -------

Håber da på der kommer et roll back, men bliver først efter påskeferien vil jeg tro. Håber da også GOs og TAs ikke har de farvede briller på i sådan en situation, da nogle af de berørte er der før sket en "fejl" af teamet som lige så er inde over her.

Men ja det er en skam at GF ikke puttede angreb spærre på da de så fejlen, det er før sket kan jeg huske da jeg spillede tidligere. Godt ske de rettigheder dengang lå hos GA/TA og de så kun er indeover CoMa nu, eller om det var fordi vi havde en meget aktiv CoMa dengang.
    • N1xorn3m3s7s wrote:

har ikke angrebet dig barolo så er uforståendene over for dette?

Bambus wrote:

os andre der først har mistet alt
      og jeg har sku ikke udnyttet noget bevidst - jeg farmer 3 gange så meget som alle andre i Q aligevel så er det vel stadig en fordel for jer hvis alle kom i FM ;)
      Skrev os kun hvis for at få min pointe frem over for santino..
      Beskylder dig for intet, kan jo ikke vide hvad der er optog ned :)

Veni, vidi vici !!
    • ZybeR wrote:

Men ja det er en skam at GF ikke puttede angreb spærre på da de så fejlen, det er før sket kan jeg huske da jeg spillede tidligere. Godt ske de rettigheder dengang lå hos GA/TA og de så kun er indeover CoMa nu, eller om det var fordi vi havde en meget aktiv CoMa dengang.

Det kan godt sættes på hvis vi spørger efter det, jeg håber de selv kan gøre det i fremtiden når noget flåde bliver trukket tilbage. Ellers må vi sende dem en besked for en sikkerheds skyld så der ikke sker skade :)
      TM - OGame.dk
      GA
      - OGame.us
      Mail: erikfyr@ogame.dk

Kontakt teamet her
    • Jeg syntes at det rigtige tragiske i denne sag er at GF i Tyskland tilsyneladende ikke betror deres teams rundt omkring i verdenen med de rettigheder der kunne have begrænset denne fejl.

Da teamet først blev klar over det, så skulle de have mulighed for at fryse serverens tilstand, så man kunne finde ud af hvad der var skidt og hvad der var kanel. Så ville fejlen (efter en lang dags frivilligt arbejde) have været rettet nu. Men næ nej, der skal sendes en besked til Tyskland, som måske svarer indenfor 4 uger. Når serveren ikke fryses mens fejlrettelsen står på, så vil der jo opstå "følgeskade" af fejlen mens rettelserne finder sted. fx så tror jeg ikke at jeg ville have kunnet farme så meget hos de inaktive i dag, som jeg har, hvis ikke at fejlen havde skabt disse omstændigheder for mig. Det er jo i princippet ekstra profit som jeg får som følge af fejlen, og jo længere tid der går, des sværre bliver det at lue ud i det hele.

Overordnet set, så syntes jeg at vores Team har gjort et godt stykke arbejde i dag (med de midler de har til rådighed). Det eneste som de kunne have gjort bedre, var at melde ud så snart at de blev bekendt med en fejl, at det var sket en fejl og at alle berørte skulle skrive en ticket, med CR nøgler og evt screenshots af tab. Den besked kunne vi godt have fået, selvom selve fejlen ikke var identificeret endnu.

Så tag det med Jer til en anden gang (som forhåbentlig ikke finder sted). Bedre information, hurtigere. Ellers kan jeg ikke rigtigt se hvad I kunne have gjort anderledes/bedre.
    • Jeg har måske hentet ca 50% mere end jeg ellers ville have gjort. Omstændighederne er jo ret så anderledes end på en normal dag. Og så tror jeg at der er mange der plejer at farme, som i al postyret ikke har farmer i dag og det har jeg så kunnet hente i stedet.
    • Bikermus wrote:

Jeg har en ide!

@Zurg og @KingOfDraconien har fortalt at de har kunnet få fat på Grimnir på to dage!

Drenge, gider i to ikke også lige smide en besked i retning af ham om at han skal daffe ind på DK og fikse en server? :D

Det skal nok gå alle sammen, Bare alle holder humøret oppe, så klarer vi det nu nok engang her i DK :D
      Nårh ja, jeg havde ikke andet at bruge min lørdag på end at gøre teamet's arbejde anyways, så her kommer en opsummering:

CoMa er på ferie, derfor skal i have fat i en anden person indenfor GameForge rækker!

Men er sikker på teamet allerede ved det her og det derfor de liker din post @Bikermus istedet for at informere spillerne omkring det ;)

Ved ikke lige hvorfor jeg skulle trækkes ind i Quantum gider ikke engang derind via merge! :loli:
      Spøg til side, håber alle får deres ting tilbage held og lykke med det! :love: <3

• Molle wrote:

Jeg syntes at det rigtige tragiske i denne sag er at GF i Tyskland tilsyneladende ikke betror deres teams rundt omkring i verdenen med de rettigheder der kunne have begrænset denne fejl.

Da teamet først blev klar over det, så skulle de have mulighed for at fryse serverens tilstand, så man kunne finde ud af hvad der var skidt og hvad der var kanel. Så ville fejlen (efter en lang dags frivilligt arbejde) have været rettet nu. Men næ nej, der skal sendes en besked til Tyskland, som måske svarer indenfor 4 uger. Når serveren ikke fryses mens fejlrettelsen står på, så vil der jo opstå "følgeskade" af fejlen mens rettelserne finder sted. fx så tror jeg ikke at jeg ville have kunnet farme så meget hos de inaktive i dag, som jeg har, hvis ikke at fejlen havde skabt disse omstændigheder for mig. Det er jo i princippet ekstra profit som jeg får som følge af fejlen, og jo længere tid der går, des sværre bliver det at lue ud i det hele.

Overordnet set, så syntes jeg at vores Team har gjort et godt stykke arbejde i dag (med de midler de har til rådighed). Det eneste som de kunne have gjort bedre, var at melde ud så snart at de blev bekendt med en fejl, at det var sket en fejl og at alle berørte skulle skrive en ticket, med CR nøgler og evt screenshots af tab. Den besked kunne vi godt have fået, selvom selve fejlen ikke var identificeret endnu.

Så tag det med Jer til en anden gang (som forhåbentlig ikke finder sted). Bedre information, hurtigere. Ellers kan jeg ikke rigtigt se hvad I kunne have gjort anderledes/bedre.

Jeg tror det er for at vi kun laver angrebs blokering når det er nødvendigt og ikke misbruger det, men det tager ikke så langt tid at få fat på System Admins så de kan gøre det :)

Jeg prøvede at melde noget ud så snart at jeg fandt ud af at flåder hos spillere blev trukket tilbage og de blev ødelagt, fik også hørt System Admins om hvad der var sket og hvad vi kunne gøre ved det og de spillere som har mistet flåden på grund af det. Jeg fik først tid til at kigge på OGame ting om eftermiddagen :)
      TM - OGame.dk
      GA
      - OGame.us
      Mail: erikfyr@ogame.dk

Kontakt teamet her
    • N1xorn3m3s7s wrote:

KingOfDraconien wrote:

Ved ikke lige hvorfor jeg skulle trækkes ind i Quantum gider ikke engang derind via merge!
      hov hov... som du kan se her hygge vi altså i Q :beer:
      He he ja, bare lidt for aktivt til mig @N1xorn3m3s7s :P

ErikFyr wrote:

KingOfDraconien wrote:

CoMa er på ferie, derfor skal i have fat i en anden person indenfor GameForge rækker!
      Du skal tjekke datoen for hans ferie igen :P
      Tror du skal checke din kalender for helligdage @ErikFyr, når manden skriver en dato til mig er det den jeg går udfra ;)
    • Hvis alt bliver taget, og du skal have dine ting igen, så bliver din account hevet i "ban" og Ferie modus, imens de genopretter ting på din account.
      Og når de er færdige, unbanner de dig igen, og du kan logge på og hive din account ud af ferie modus..

Og det er ikke en aprilsnar, men kunne forestille mig det forgik sådan.

God påske