Nyt Merge Skript Nye regler? GB hits for/imod

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Man har standard reglerne som findes in-game og så er der community undtagelser som f.eks. GB-Hit reglen og højere bashing osv. men ja jeg synes også det kunne være bedre hvis man lavede de samme regler over det hele, så længe de er gode for alle :D

GB-hit reglen må vi snakke om i teamet, vil finde ud af hvad vi gør med den sammen med @Bikermus og de andre :)
    • Zurg wrote:

ErikFyr wrote:

GB-hit reglen må vi snakke om i teamet, vil finde ud af hvad vi gør med den sammen med @Bikermus og de andre :)
      Så syntes jeg det ville være passende hvis teamet kiggede på den feedback der kommer fra jeres community. Det ser ikke ud til at der er nogle som går ind for GB hits, ihvertfald er der ingen som har meldt sig på banen endnu.
      Så må jeg jo hellere melde mig på banen
      Ved ikke om jeg er decideret for GB, men jeg synes der ting at overveje omkring det

Der er ingen tvivl om, at spillere med 1 account er imod det, da de ikke har muligheden for at gøre det...Jeg synes dog også man skal tænke på hvor meget mere arbejde og evt penge der er i at spille på flere accounts, så mener jeg det rimeligt at man kan lave GB, når der sker et merge hvor du kun kan rykke dine accounts samme sted hen...Man kan så stille mig spørgsmålet” du kan jo give din ene account videre” Det kan jeg helt bestemt, men jeg har efterhånden spillet længe og derfor stoler jeg kun på folk jeg har spillet sammen med længe og de har jo allerede en account :P
      Grunden til jeg har fået det sådan det skyldes at jeg har prøvet at være åben og give min account videre fremfor at GB den...Resultatet var at mine online tider blev givet ud og da jeg fandt ud af det, så endte den som et GB hit ved fjenden

I vælger at starte en masse nye universer og vil lave merge oftere, men hvis GB hits bliver fjernet, så er der ingen ide i at begynde i nogle af dem
    • Ved sgu ikke.. Tænker lidt det samme.. Hvis man sidder med 2 acc, i to forskellige universer, der senere hen merges, så tvinges man som spiller til at give afkald på den ene..
      Hvis man har investeret flere år, og måske også MM, så er det en ærgelig sag at skulle give kontoen til en eller anden random, fordi det er eneste løsning..
      Så er det sgu ok, at man kan få bare en procentdel med videre på den anden acc man har.. Der er stadig en masse timer og MM der går tabt..
      "You can go a long way with a smile. You can go a lot farther with a smile and a gun"

Send gerne en privatbesked for kontakt
    • Tænker også der er en smule problematik omkring penge/mm, der er jo efterhånden mange der bruger 5000kr på en acc, sikkert mere. Tror personligt jeg ville have det lidt stramt med at fx blive tvunget til at merge til et uni hvor jeg havde en allerede eksisterende acc velvidne at jeg ville blive tvunget til at give min acc videre eller slette den, hvis jrg nu stod i den situation at jeg havde brugt penge på den, og det er selvfølgelig uden at medregne den tid man også bruger på diverse acc. Kan dog også se ulempen ved at man har muligheden for at booste sig selv når man har tid til flere acc/overtager en masse acc inden merge. Optimalt skulle være hvis gf ville give mm tilbage i form af cupons hvis man sletter son acc (tænker noget i stil med alt mm købt indenfor 1 år fx) men kommer nok ikke til at ske:)
    • Sjovt det kun er Cartel medlemmer der går ind for det :D Og jeg ved om Cartel medlemmer der går gravgang for at erhverve sig kontoer i alle tænkelige universe for siden at putte de fleste i FM næsten permanent.. Nok kun for at have en masse kontoer at smide i sig selv når vi kommer dertil :)
      Så kan i snakke om ens egne kontoer som i vil, men husk hvor nemt det bliver at misbruge det, og skaffe nye kontoer som skal åbenbart skal være ens egne :P
    • HLS StarCraft wrote:

Sjovt det kun er Cartel medlemmer der går ind for det :D Og jeg ved om Cartel medlemmer der går gravgang for at erhverve sig kontoer i alle tænkelige universe for siden at putte de fleste i FM næsten permanent.. Nok kun for at have en masse kontoer at smide i sig selv når vi kommer dertil :)
      Så kan i snakke om ens egne kontoer som i vil, men husk hvor nemt det bliver at misbruge det, og skaffe nye kontoer som skal åbenbart skal være ens egne :P
      Sikke dog en gang vås :) Det har du intet belæg for at udtale dig om, HLS...
      Ja, nogle af os har acc i mere end ét univers.. Men det tror jeg nu der er en god bid derude som har..
      "You can go a long way with a smile. You can go a lot farther with a smile and a gun"

Send gerne en privatbesked for kontakt
    • Hvis vi nu måtte diskutere ingame bans så kunne vi nemt bevise det kunne vi ikke?
      *zip

Anyways Zurg har ret det uretfærdige regler.
      Og Zaza det jo nået vås du siger! I toppen af jeres uni og i de eneste der imod det! So far. :loli:

HLS har fat i den lange ende *zip Og efter deres kontoer kom over disse kontoer har de været i permanent FM (stoppede jeres venner pludselig bare? :loli: )Det jo ikke så mærkeligt at der mindre og mindre tiltro til vores team :loli:

* fjerner lige den lille beskyldning i troen om det var tastefejl kejser-k

warn giver -*2.13 Kritik af Teamet er kun tilladt, såfremt det er en helt generelt sag og der ikke nævnes nogen navne. Hvis det er en specifik sag skal reglerne i § 3.7 følges. Kejser-K

The post was edited 3 times, last by kejser-k ().

• KingOfDraconien wrote:

Hvis vi nu måtte diskutere ingame bans så kunne vi nemt bevise det kunne vi ikke?
      *zip
      Anyways Zurg har ret det uretfærdige regler.
      Og Zaza det jo nået vås du siger! I toppen af jeres uni og i de eneste der imod det! So far. :loli:

HLS har fat i den lange ende * zip Og efter deres kontoer kom over disse kontoer har de været i permanent FM (stoppede jeres venner pludselig bare? :loli: )Det jo ikke så mærkeligt at der mindre og mindre tiltro til vores team :loli:
      *zip

warn givet - 2.5 Spam indlæg (Indlæg uden indhold eller relevans i forhold til tråden) er ikke tilladt. kejser-k

The post was edited 3 times, last by kejser-k ().

• Tjah, jeg har aldrig kunne lide reglen. Heller ikke da den blev indført - og kan egentligt dårlig huske hvorfor den blev det. Vil formode at netop merge og et ønske om at bevare ressourcer i spillet med færre spillere.

Jeg ville sådan set intet have i mod at reglen enten blev ændret eller fjernet. Helst ville jeg jo gerne se at man kunne lave raidplaneter e.lign automatisk fra Ogame's side når en konto bliver slettet eller lignende, så flåder og ressourcer altid vil være tilgængelige for folk og skabe aktivitet på samme tid, uden specifikt at kunne udnyttes af få.

Må indrømme at jeg har en svaghed for den her musik - Kontakt Support OGame reglerne
    • kejser-k wrote:

Åbnet igen efter trådstarters ønske, med det forbehold at tråden køres som GB generelt, uden hentydning til noget in game. Kan det ikke overholdes bliver der lukket igen.

Kejser-k
      Vil du ikke gøre mig den tjeneste at lave en overskrift som hentyder til det kun handler om GB generelt da det er ikke det som står, men bare nye regler.
    • Jeg melder mig gerne på banen og står inde for at jeg står FOR at GB hits er tilladt, - af helt samme grund some Kejser-K ..
      Jeg bruger meget tid og da også en smule penge på mit ogame, og det vil jeg da gerne indrømme, jeg ville da bestemt være ked af at skulle give afsked på en konto ved et merge.
      Dog kan jeg også se problematikken i det hele ved at man får dette ekstra boost ved merge - men overvej lidt dem som har disse personer som har kontoer i de universer der merges?.
      Hvad skal de stille op?
      Mener i selv det er fair at de skal afgive en af deres kontoer? hvorfor skulle det være fair?

Så skulle der ændres noget, mener jeg også der skulle være en kompensation i form at MM kuponer e.l.
    • SeQn wrote:

Jeg melder mig gerne på banen og står inde for at jeg står FOR at GB hits er tilladt, - af helt samme grund some Kejser-K ..
      Jeg bruger meget tid og da også en smule penge på mit ogame, og det vil jeg da gerne indrømme, jeg ville da bestemt være ked af at skulle give afsked på en konto ved et merge.
      Dog kan jeg også se problematikken i det hele ved at man får dette ekstra boost ved merge - men overvej lidt dem som har disse personer som har kontoer i de universer der merges?.
      Hvad skal de stille op?
      Mener i selv det er fair at de skal afgive en af deres kontoer? hvorfor skulle det være fair?

Så skulle der ændres noget, mener jeg også der skulle være en kompensation i form at MM kuponer e.l.
      Jeg bliver nødt til at spørger, mener du så at man skal have lov til at have flere konti i samme univers? Du ville aldrig kunne få begge konti ind i samme univers alligevel, det et brud på T&C? Din ene konto skulle under alle omstændigheder enten slettes eller gives væk, hvis du giver den væk er du jo ikke sikker på et GB-Hit, med mindre du giver den til måske et familie medlem.
      Jeg ser bare der er spillere der samler på konti, hvilket ville betyde inden et merge, kunne de få overtager på alle disse konti og GB-Hit dem ind i deres efter merge i et univers der måske har bedre ruinmark %. På denne måde kunne en spille på 50 millioner points i løbet af et par dage stige til 100 millioner altså fordoble sine points. Hvordan er det fair for den spiller der kommer ind med én konto og ude af stand til at modtage GB-Hit?

I forhold til det med MM, så har alle der bruger det også fraskrevet sig retten til erstatning ved "konkurs, lukning" som det fremgår af T&C? Og er det ikke hvad et merge er? Det lukningen af et eller flere universer?

Jeg vil da gerne indrømme jeg har også konti i flere universer men jeg vælger altså kun at tage den ene konto med i merge ligesom da Kassiopeia og Jupiter blev merged in i Io. Jeg have brugt MM på begge konti, men slettede alligevel den ene da man kun kan have én konto per univers.

Der også et andet aspect vi kan se på. Som jeg kan se det er mange af dem der gerne vil have smidt alle universer sammen også dem der gerne vil beholde reglerne. Jeg appellere derimod for at man skal have flere universer. Bliver der lavet mindre merge, så kunne du også beholde begge dine konti, eller hvis størstedelen af Ogame.dk kunne blive enig om man skulle have mere end en valgmulighed ved et merge.