excel ark

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• som nogle nok ved, så laver jeg nogle forskellige excel ark til ogame, de gør nogle forskellige ting og sager :)
      listen af excel ark er efterhånden blevet lang :P og jeg tænker at det ikke kun er mig og mine allerede der skal nyde godt af det :)
      så derfor vil jeg begynde at offentliggøre dem :)
      til listen over hvilke ark jeg taler om, er det;
      Egenproduktion (med dertilhørende)
      - Beregner for meget meget forsvar man kan bygge for det
      - Beregner til hvor mange kampskibe og civile skibe man kan bygge for det
      - Overskud af deu efter fs (medregner din metal og krystal til du, efter selvvalgt kurs)
      - Hvor mange dages (og uger) af din egenproduktion der er i kampflåde og civile skibe og i alt
      - Projekt beregner (til hvis man vil bygge mange skibe, miner eller forske)
      - Transportkapacitet beregner (inklusivt om der er nok til ens projekt)
      - Kraken / Newtron / Detroid beregner

4 aks beregnere (2,3,4 og 5 mands aks)
      - Der først fordeler ress til tabte skibe og derefter profitten
      - Der kan medregnes deu forbrug
      - Der kan medregnes IPR
      - Der kan medregnes Rips tabt i MD

dertil arbejder jeg på et ark, som kan beregne det mest optimale forsvar (ingen profit = ingen angreb, men hvorfor ikke så småt som muligt?)

disse 5 ark, vil jeg offentliggøre for jer alle, ligeså snart jeg har fået arbejdet dem over til at være lettere gennemskueligt og over i noget lettere at dele, end mit microsoft excel, som indtil videre kun er blevet sendt rundt på skype til allierede :P
      jeg vil prøve at lave en vejledning til hvert af de ark, så alle kan bruge dem, jeg tænker det bliver noget farvekodning for hvert af felterne, som bliver

Blå navn på beregner/afsnit
      Grøn - må du skrive i
      Gul - aflæses
      Rød - udregner/overført tal
      Grå Ogame Fixed tal

om hvorvidt jeg offentliggøre resten af mine excel ark, ved jeg ikke endnu :) da de ikke er særligt vigtige :)
      nu hvor vi skal skrive kamp tec, så kunne det være dejligt hvis vi også skulle indregne deu forbrug
    • den første kan allerede blive set her docs.google.com/spreadsheets/d…mBG_BR8I/edit?usp=sharing
      det er Egenproduktions beregneren :)
      i kan også bare kigge på billederne :)

hvis i har nogle forbedringer/forslag, så tager jeg glædeligt imod :)
      Images
      • 1.PNG

82.12 kB, 1,649×666, viewed 68 times
      • 2.PNG

54.27 kB, 1,646×483, viewed 39 times
      • 3.PNG

58.79 kB, 1,484×521, viewed 43 times
      • 4.PNG

50.19 kB, 1,584×409, viewed 37 times
      nu hvor vi skal skrive kamp tec, så kunne det være dejligt hvis vi også skulle indregne deu forbrug
    • Ressei wrote:

Det ser sku godt ud killer, hvis du har et ark der beregner AKS split og tab/profit af ress så må du gerne sende det til mig, enten via denne tråd eller i en PM. Det kunne være det blev nyttigt i GO arbejdet i fremtiden også ;)

Hehe bare husk det er lidt forskelligt hvordan man splitter profitter inden du banner nogen ;) haha :D
      I .dk har jeg og dem jeg kender altid regnet tab fra og derefter delt profitten ud til de deltagende spillere, alle får det samme.
      Men i .org, hvor de sikkert er mere grådige, virker det til at være meget mere normalt at splitte efter hvor stor procentdel af den deltagende flåde man har.
    • der er nu blevet ændret i indstillinger på arket, så det er muligt at ændre i det :P
      hvis der bliver lavet nogle forkerte ændringer, så pm mig lige :) også gerne hvis der er fejl i det :P

et godt råd er at kopirer det over i jeres eget excel :) enten google eller microsoft :P ved ikke om en apple pc kan bruges :P
    • Man kan også lave den sådan så det er muligt at få den vist men ikke ændre i det, ellers er der nogen der ødelægger den :P

Selvom den bliver sat som at man kun kan se den, så kan man godt gå op i Filer og få den til at lave en kopi af det til sin egen Google Drive eller man kan downloade det til Microsoft Excel, hvis man vil have en lokal kopi på sin egen computer :)
      TM - OGame.dk
      GA
      - OGame.us
      Mail: erikfyr@ogame.dk

Kontakt teamet her
    • ErikFyr wrote:

Man kan også lave den sådan så det er muligt at få den vist men ikke ændre i det, ellers er der nogen der ødelægger den

Selvom den bliver sat som at man kun kan se den, så kan man godt gå op i Filer og få den til at lave en kopi af det til sin egen Google Drive eller man kan downloade det til Microsoft Excel, hvis man vil have en lokal kopi på sin egen computer
      tak for info :)

jeg regner med at have aks splits arkene klar i næste uge :)

overvejer dog at lave en anden splitter, hvor at den udregner profitten til hver spiller, i forhold til hvor mange ress i skibe der sendes med :)

jeg ved dog bare ikke om hvilke forhold der skal være i den?
      kurs 1-1-1
      kurs 2-1-1
      kurs 3-2-1

eller om skibene skal have forskellig værdi? så selvom at en IC koster det samme som 21 LJ (kurs 1-1-1) så giver den en større del af profitten
      eller om det skal være baseret på antal af skibe?

måske vi kan få nogle af de internationale aktive på banen her?
    • HLS StarCraft wrote:

De beregnere jeg har set bruger kun mængden af ressourcer skibene koster, ligemeget om det er metal, krystal eller deut.
      ok, så kigger jeg lige på en lille tilføjelse omkring mængde fordeling :)
      kunne være at jeg også skulle lave en tilføjelse omkring findeløn :P så alle der er med betaler xx % til den der fandt hittet :P hvis denne nu ikke var med :P