Merge lortet sammen!

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Neutron wrote:

"Det er bedre at være tavs, end at udstille sin uvidenhed"

Men jeg prøver alligevel, for jeg er ikke helt sikker på betydningen af merge. Hvad betydning får denne nyhed for os i UNI1?

På forhånd tak for svaret.
      Det er på nuværende tidspunkt lidt uklart hvilken betydning merge får for U1. Uni 1 er ikke med i noget merge, men derimod er der noget snak om spillere der har flere kontoer der skal merges i samme universe får alternative muligheder til at merge andetsteds, og hvis udlandet ikke er inkluderet her er uni 1 lidt den eneste mulighed tilbage :P
      Såe mååske katastrofale følger når et par 100 mio + kontoer bygget på et par uger pludselige kommer stormende ind til Mr IQ der har spillet kontoen siden starten af dette århundrede :D
    • Tak for update ErikFyr!

What if I have already an account in the Target Universe?
      We are going to provide secondary Target universes that will only be
      available if you already own an account in the primary Target selection
      menu, however if you have an account already in all Target universes
      (primary and secondary) your account will be force-merged. The secondary
      targets will be announced short before the merge process starts.

Så bare lige så jeg har forstået det, hvis jeg skynder mig at oprette kontoer i alle target unier, så kan mine resterende kontoer blive ForceMerged ind i det uni jeg vil? Og så ofc hoppe i FM indtil der er en overtager. Men det er så måden at redde ens account for at blive tvunget ned i uni1 ;)
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • Men hvis jeg har kontoer i lad os sige alle andre unier end uni 1, så vil min konto blive smidt derned da det er det sekundære univers. teoretisk set. Men hvis jeg så allerede nu opretter en helt ny konto i uni 1, så har jeg allerede en konto dernede, og så vil det ikke blive betragtet som et sekundært og dermed vil mine resterende kontis blive "ForceMerged" som de så smukt skriver, ind i et uni jeg måske gerne vil have? Selvfølgelig ville jeg, som ansvarlig og regelrytter smide kontoerne i FM indtil jeg kunne give dem væk eller slette dem. Men nu handlede det mere om at jeg kunne misbruge info nu og skynde at lave kontoer i de sekundære universer for at håbe at de kontoer jeg gerne vil have til target uniet, vil blive forcemerged derhen.
      Bikermus

Vi ses derude blandt stjernerne!
    • Hvis der er flere kontoer på samme lobby end der er target universer (inkl. Alternative targets) vil det være muligt og have to kontoer i samme univers. Der vil ikke være mulighed for en konto i draco og Merge ind i Sirius da sirius er i en anden Merge gruppe end draco.

I dit tilfælde sidekick, så vil det være muligt og ende med 2 kontoer i Quantum. Den ene skal så enten slettes eller gives væk når lobbyen bliver opdateret med en funktion til konto byt.
    • Jeg skal sq lige have denne bøjet i neon!

Hvis jeg har en konto i Quantum jeg spiller på.
      En konto i mizar
      6 konti i draco

Alle i samme lobby.
      Når der kommer merge og det eneste exedus uni er quantum
      Hvad sker der så?
      Bliver alle konti flyttet til quantum?

Og hvis man har en konti der tidligere har været merged og man har x antal gratis recolo, vil disse blive flyttet med?
      Yo, ho, haul together,
      hoist the colors high.
      Heave ho, thieves and beggars,
      never say we die.

trick or threat I'll take your ress :D
    • Hvor er det dog dejligt, at ens miner-tilværelse hvor man ikke behøver frygte flåder og RIPs fordi man spiller med en normal hastighed, rykkes op med rode, og flyttes over til et univers hvor alt brager 3 x så hurtigt!
      Og ikke nok med det, så kan man heller ikke gemme sig i 9 galakser. Det er skudt ned til 5.. Hvor skønt, hvor skønt.
      Vær opmærksom på, at ironi kan forekomme.
    • FarHEAD wrote:

Hvor er det dog dejligt, at ens miner-tilværelse hvor man ikke behøver frygte flåder og RIPs fordi man spiller med en normal hastighed, rykkes op med rode, og flyttes over til et univers hvor alt brager 3 x så hurtigt!
      Og ikke nok med det, så kan man heller ikke gemme sig i 9 galakser. Det er skudt ned til 5.. Hvor skønt, hvor skønt.
      OGame er et krigsspil.. Bum slut.
      Vær opmærksom på, at aktivitet kan forekomme.
      2018:
      429 rips nakket. NINJA.
      85 rips nakket. AKS AS#1
    • Hele pointen med Merge er og give de ældre og halvdøde universer noget mere liv.

Når vi tager de lidt nyere, hvad er så argumentet for vi skal bruge en GO til og holde øje med et univers med under 100 registrerede brugere, eller at GF for den sags skyld skal bruge serverplads på det. Indtil videre er der ikke kommet et eneste argument for hvorfor vi ikke skulle Merge så mange accounts. Ja, nogle spillere vil have for mange kontoer og må opgive nogle af dem, men sådan må det være når man prøver og samle folk for og skabe et mere aktivt og dynamisk univers.
    • Jeg er glad for at merget kommer, ja jeg ender med at gå af med 6-7 accs med over 10 mio points, men jeg får også den mm der ligger på min draco acc <3 <3 Og vel også de 6 rekoloer den har i forvejen, så alt er fint. Glæder mig til aktivitet!
      2018:
      429 rips nakket. NINJA.
      85 rips nakket. AKS AS#1
    • Sidekick wrote:

FarHEAD wrote:

Hvor er det dog dejligt, at ens miner-tilværelse hvor man ikke behøver frygte flåder og RIPs fordi man spiller med en normal hastighed, rykkes op med rode, og flyttes over til et univers hvor alt brager 3 x så hurtigt!
      OGame er et krigsspil.. Bum slut.Vær opmærksom på, at aktivitet kan forekomme.
      Nu skal man passe på med at komme med konklusioner, i særdeleshed når de er forkerte.
      OGame er et strategispil.

Strategi udspiller sig ikke altid i krig. "Bum slut."

Jeg har bestemt heller intet imod aktivitet. Jeg mener dog, at man burde kunne finde løsninger der rammer bedre end dem der er forelagt.
    • Sikke dog en voldsom trængsel og alarm... og så er det ikke engang jul endnu :o)

Har GF taget højde for den danske købelov? Har brugerne betalt for at spille (hint, hint: MM), så er GF forpligtet til, at deres køb ikke går tabt. Dette gælder OGSÅ, hvor brugeren tvinges til at afstå fra en konto med MM - slette den, give den bort - fordi brugeren ellers risikerer at handle i strid med reglerne for MULTI.

GF må komme op med en løsning, så brugerne kan flytte MM imellem de konti, som er tilknyttet deres login (den nye portal). Og få så ordnet den fejl/mangel, så man kan give sine accounts væk INDEN merge.

Gammel mand med lang hukommelse: brugerne før systemet, tak. Det har ikke været GFs store force i al den tid, som jeg har kendt til Ogame.

Skipperen vinker og ønsker alle en god fornøjelse med spillet, merge og hvad de ellers magter at spilde tiden på hehe

/IQ over and out
      [Head] the only true HeadHunter alliance in UNI1
      Nu som professionel Ogame board SPAMMER - måske som gæstespiller ;o)
      409 HOF i DK: UNI2 = 92, UNI6 = 303, UNI8 = 14
      En HOF per kalenderdag hehe

Sagt af BonKfish: Hvis dette var ludo, kan man vel godt sige jeg er blevet slået hjem
      Sagt af mr IQ: Nu hvor alle maskerne er faldet af, så glor jeg på et fjæs jeg ikke kender...