Merge lortet sammen!

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• kejser-k wrote:

1 univers med gode settings, slet alt nuværende, og lad alle starte for 0 igen. godt klar over det aldrig kommer til at ske, og folk ikke vil miste deres acc de har spillet på 10 år osv. men tror det er eneste mulighed for at skabe rigtig aktivitet igen:)
      Det er nok den dårligeste ide..
      Alle de timer der er brugt, og mm der er købt til ingen verdens nytte?

Næ merge de nordiske servere sammen på kryds og tværs, det ville være fedt!

Mr MonkeyBoT:
      lol nu bygger jeg lidt fodder til ære for en stoppet gren :evil: ! BAMBUS :P
    • Info universe Sverige, Capella univers,, sikke en masse altive.. så mon ikke det er ligemeget med at merge med dem ?

ACTIVE INACTIVE

27 active
      196 Inactive -1

223 registered -1
      49 alliances
      7 vacation mode
      3 pillory
      0 outlaw
      9 administrators
      :shit: I OGAME ER DER 2 SÆT REGLER. DEM DER STÅR PÅ FORUM, OG DEM GO SELV FINDER PÅ! :loli:
    • De andre nordiske communities er meget meget små, ligesom foolturn har bevist allerede. Så et merge med dem er ikke arbejdet/problemerne værd for GF.

Og merge alt til et uni er også og skyde sig selv i foden. Mange spillere har flere kontoer, så og tvinge folk ned på 1 konto vil alt andet end lige skade omsætningen af MM.

Ideen om og få nogle af de langtids FM kontoer ud af blå skjold er faktisk en god idé. Man kunne lave en ordning hvor CoMa giver kontoer videre der f.eks. har været i permanent (I FM) i et år eller længere.. Det kunne bringe nogle gamle kontoer i spil og nye spillere behøvede ikke og starte fra 0.

Ang. Merge så er jeg af den overbevisning at Mizar, Nekkar og Pegasus passer godt sammen til et merge, og Orion og Quantum også passer fint sammen. Alternativt kunne man merge alle 5 ind i et. For fortsat og have et 1x speed uni, forbliver Uni1 som det er, og Draco er simpelthen for stort og merge med nogle andre.

Alternativt kunne man have både Uni1 og Draco som target unis, sammen med et af de andre 5, så havde man derved 4 unis som selv kunne vælge hvor de ville hen - Uni1, Draco eller Pegasus/Quantum (som et eksempel)

The post was edited 1 time, last by Ressei ().

• Ressei wrote:

De andre nordiske communities er meget meget små, ligesom foolturn har bevist allerede. Så et merge med dem er ikke arbejdet/problemerne værd for GF.

Og merge alt til et uni er også og skyde sig selv i foden. Mange spillere har flere kontoer, så og tvinge folk ned på 1 konto vil alt andet end lige skade omsætningen af MM.

Ideen om og få nogle af de langtids FM kontoer ud af blå skjold er faktisk en god idé. Man kunne lave en ordning hvor CoMa giver kontoer videre der f.eks. har været i permanent (I FM) i et år eller længere.. Det kunne bringe nogle gamle kontoer i spil og nye spillere behøvede ikke og starte fra 0.

Ang. Merge så er jeg af den overbevisning at Mizar, Nekkar og Pegasus passer godt sammen til et merge, og Orion og Quantum også passer fint sammen. Alternativt kunne man merge alle 5 ind i et. For fortsat og have et 1x speed uni, forbliver Uni1 som det er, og Draco er simpelthen for stort og merge med nogle andre.

Alternativt kunne man have både Uni1 og Draco som target unis, sammen med et af de andre 5, så havde man derved 4 unis som selv kunne vælge hvor de ville hen - Uni1, Draco eller Pegasus/Quantum (som et eksempel)

Teknisk set kan de vil ikke tillade sig at inddrage FM kontoer? Der er jo folk der har brugt penge på de kontoer, så det skal vel stå i betingelserne?

Mr MonkeyBoT:
      lol nu bygger jeg lidt fodder til ære for en stoppet gren :evil: ! BAMBUS :P
    • Bambus wrote:

kejser-k wrote:

1 univers med gode settings, slet alt nuværende, og lad alle starte for 0 igen. godt klar over det aldrig kommer til at ske, og folk ikke vil miste deres acc de har spillet på 10 år osv. men tror det er eneste mulighed for at skabe rigtig aktivitet igen:)
      Det er nok den dårligeste ide..Alle de timer der er brugt, og mm der er købt til ingen verdens nytte?

Næ merge de nordiske servere sammen på kryds og tværs, det ville være fedt!
      har heller ikke sagt det var en god ide, sagde det umildbart er eneste løsning på at få gjort spillet mere aktivt, merge giver aktivitet i hvad 2-3 uger?

problemerne er vel.
      - folk gider ikke starte ny acc for at være 100 m points bagud.
      - folk stopper når de mister flåden. (er ikke så slemt efter rumdok)
      - der er alt for mange universer.
      - det blå skjold redder liv.

og sikkert mange mange flere.
    • ikke at det redder de eksisterende accounts
      men et forslag kunne være at GF lavede acc på forhånd.. så der var bygget miner - 9 planeter og der var bygget en flåde på forhånd hvordan den skulle se ud ville være i afd. for fintænkning

så kunne man sætte tid på og blive erklæret for vinder af et uni.. og få point som når man laver et hold på holdet.dk
      Videre imod nye mål.....
    • Siden hvornår har merge hjulpet på aktivitet?

Smide det hele sammen er nok det mest idiotiske jeg har hørt. Skal vores accounts så tvinges i andres hænder.? Hahah

Det bedste er bare at vi efterhånden acceptere at dansk OGame er dødt og vi må søge til .org i stedet for.
    • Flyingduck wrote:

ikke at det redder de eksisterende accounts
      men et forslag kunne være at GF lavede acc på forhånd.. så der var bygget miner - 9 planeter og der var bygget en flåde på forhånd hvordan den skulle se ud ville være i afd. for fintænkning

så kunne man sætte tid på og blive erklæret for vinder af et uni.. og få point som når man laver et hold på holdet.dk
      I gamle dage var uni 35.org mener jeg det var jo, et tidsbestemt 4x speed uni, blev reset hver 3 måned mener jeg. Tror de kaldte det prOgame?

Ved ikke om det stoppede.
    • Jo, prOgame stoppede, og det havde så vidt jeg husker meget stor opbakning i starten :).

Merge kan sagtens skabe aktivitet, og jeg syntes aktiviteten i Mizar er ganske fin når man tager højde for alderen og antallet af spillere i universet.

Jeg er overbevist om et merge sagtens kan skabe aktivitet.
    • Ressei wrote:

Jo, prOgame stoppede, og det havde så vidt jeg husker meget stor opbakning i starten :).

Merge kan sagtens skabe aktivitet, og jeg syntes aktiviteten i Mizar er ganske fin når man tager højde for alderen og antallet af spillere i universet.

Jeg er overbevist om et merge sagtens kan skabe aktivitet.
      Siden hvornår ressei.?
      Der er aktivitet de første 4-7 dage, og derefter er lortet dødt igen. Men hvis det er det du kalder for aktivitet, så fair nok.
    • Vi får aldrig aktivitet som i .Org .De, .Fr, .Pl eller .Us for og nævne et par communities.. Danmark er bare for småt..

Jeg mener 'aktivitet' som i når et nyt univers starter op.. Det er realistisk.

Og få et univers efter merge med 2k aktive spillere er ikke realistisk..
    • Som jeg oplever de merge jeg har deltaget i, går der ganske rigtigt nogle dage med forsøg på fuld skrald, men inden en uge er der mere dødt end der man kom fra + alle de grå røg i FM da de kom med over.

Eneste fordel jeg lige kan se er for GF.
      De får et uni, eller flere, mindre at administrere, men til spillernes gavn mener jeg merge er svært at finde.
    • Vi har haft snak om at vi gerne vil få de inaktive med over, som du siger er det et problem at de bliver slettet..

Det merge jeg har deltaget i har skabt aktivitet i forhold til hvordan det var før. Og for at sige det lige ud, så vil alt hvad du gør ved Nekkar og Orion være lig med aktivitet - fordi der er stort set intet lige pt :)
    • Bambus wrote:

Jeg er egentlig ligeglad nu, er starteti DE, mange flere aktive spillere, MANGE!
      Jeg startede selv med et par venner i det nyeste DE universe.. det var uudholdeligt, spillet blev ekstremt langsomt pga den høje aktivitet.
      ORG er fint nok, men det kræver lige lidt ekstra tid i forhold til DK.

Selvfølgelig vil merge ikke skabe evig aktivitet, men tror da det vil give et par hyggelige og spændende måneder for de involverede spillere :)