Nyt Univers Pegasus Diskussions Tråd

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Det ender jo bare som; Kassiopiea - IO - Leo - Nekkar osv. med at efter 4-6 måneder så alle flåderne ryddet og så bygger folk bare turtle og så har vi igen, igen og IGEN! en top 100 bestående af 95% minere :notsure:, og så ender det i et inaktivt-farmings uni
    • KingOfDraconien wrote:

Det ender jo bare som; Kassiopiea - IO - Leo - Nekkar osv. med at efter 4-6 måneder så alle flåderne ryddet og så bygger folk bare turtle og så har vi igen, igen og IGEN! en top 100 bestående af 95% minere :notsure:, og så ender det i et inaktivt-farmings uni

Har det ikke været sådan i alle unis siden man kunne købe ress? Folk køber ress og bruger deres fordel til at demotivere alle andre i uniet fra starten af, for til sidst at sidde tilbage og brokke sig over ogame er dødt.
    • Ne0 wrote:

Har det ikke været sådan i alle unis siden man kunne købe ress? Folk køber ress og bruger deres fordel til at demotivere alle andre i uniet fra starten af, for til sidst at sidde tilbage og brokke sig over ogame er dødt.

Givet, ja der er en masse der køber sig til toppen, men som vi alle ved bliver de hurtigt sivet fra alligevel når man lige pludseligt ikke kan køber et MM-forsvar mere eller lignende.

Dog tror jeg at der ville give mere aktivitet hvis det var muligt at lave profit på et forsvar, så folk ikke bare bygge forsvar fra start og det så ende med at der ikke er nogen der kan lave profit før den første når omkring de 1.000 RIPs. For når det 5x økonomi bygger man jo forsvare som lynets hastighed..
    • KingOfDraconien wrote:

Ne0 wrote:

Givet, ja der er en masse der køber sig til toppen, men som vi alle ved bliver de hurtigt sivet fra alligevel når man lige pludseligt ikke kan køber et MM-forsvar mere eller lignende.

Dog tror jeg at der ville give mere aktivitet hvis det var muligt at lave profit på et forsvar, så folk ikke bare bygge forsvar fra start og det så ende med at der ikke er nogen der kan lave profit før den første når omkring de 1.000 RIPs. For når det 5x økonomi bygger man jo forsvare som lynets hastighed..

1: Man kan ikke have et spil, hvor man forhindrer folk i at have en spillestil, der passer til deres hverdag. For nogle er turtlen afgørende for deres ogamespil.
      2: Forsvar kan ryddes
      3: Kan du ikke ligge over en, der spilder massive mængder ress på forsvar, er du ikke en særligt god raider. Hvis man går op i placeringer må man bruge tiden på det, det kræver, og lade være med at brokke sig over, dem der gør.
    • Ne0 wrote:

1: Man kan ikke have et spil, hvor man forhindrer folk i at have en spillestil, der passer til deres hverdag. For nogle er turtlen afgørende for deres ogamespil.
      Ja for nogen er det afgørende at de an spille som turtles, for andre er det omvendt - der som altid to sider ad mønten Ne0.
      2: Forsvar kan ryddes
      Ja men hvem gider sidde og skyde 30.000+ IPR afsted? Ellers er vi tilbage til RIP'sne.
      3: Kan du ikke ligge over en, der spilder massive mængder ress på forsvar, er du ikke en særligt god raider. Hvis man går op i placeringer må man bruge tiden på det, det kræver, og lade være med at brokke sig over, dem der gør.
      Igen... føler ligesom ikke du følger hvad jeg skriver her, men der vel ikke noget nyt i :love: Ja man kan raide sig til mange ress men personligt gider jeg ikke sidde og raide inaktive flere gange om dag som andre - samme indtryk for jeg fra flertallet jeg skriver med :tunge: - Hele min pointe går på om vi ikke kan prøve nogle nye settings istedet for at kører de samme om og om igen. Evt. lav et nyt Hydra - det var der nemlig mange der lod til at være kede af forsvant :squint:

Alt i alt, jeg søger bare efter aktivitet, og det tror jeg ikke vi får før vi prøver noget nyt - Eller noget som er efterspurgt som eksempelvis Hydra :smile:
    • Ne0 wrote:

KingOfDraconien wrote:

Det ender jo bare som; Kassiopiea - IO - Leo - Nekkar osv. med at efter 4-6 måneder så alle flåderne ryddet og så bygger folk bare turtle og så har vi igen, igen og IGEN! en top 100 bestående af 95% minere :notsure:, og så ender det i et inaktivt-farmings uni

^This

Jeg kan derudover sige at 70% RM gør en alderhelvedes stor forskel.
      At gå fra 30% RM i uni 10 til 50% i Draco, havde en stor betydning for sikkerheden af min turtle. Fra den ene dag til den anden gik jeg fra at være uprofitabel uanset hvordan man realistisk kunne sammensætte 150 mio points flåde, til at være profitabel med flere mulige sammen sætninger allerede ved en 110-115 mio points. 70% RM ville have savet yderligere et ganske stort to-cifret million beløb af dette.
      Kort sagt skal du bruge mere end dobbelt så stort et forsvar for at holde den samme flåde væk sammenlignet med et 30% uni.
      Et glimrende eksempel herpå er den seneste merge runde fra .org hvor adskillige 30% RM unier blev merged ind i et 70% Vega, med adskillige nye AS hits på førhen uprofitable turtles til følge. Der er sjældent profitabelt at smide en speedflåde imod imod titusindevis af plasmaer og flere millioner fodder, men det stopper tydeligvis ikke folk fra at lave mange mia profit på at gøre det i Vega.org ( f.eks. board.en.ogame.gameforge.com/b…244-000-d-31-080-343-500/ eller board.en.ogame.gameforge.com/b…124-000-d-14-085-428-500/)

Kort sagt kan du lave mere profit på targets, endda med mindre flåde - hvilket gør det utroligt meget sværere at overleve som turtle. Jeg siger ikke at turtles ikke vil eksistere, for det vil de altid (selv i et def-to-df uni), men de vil være umådeligt meget lettere at knække.

Jeg vil sige det her er et af de mest interessante unier jeg har set. Høj økonomi tiltrækker minere, mens de færre galakser, høj flåde hastighed og højere RM sats tiltrækker fleetere. Umiddelbart vil jeg sige fleetere har en kæmpe, kæmpe fordel i dette uni. Hvis der kommer en eneste miner i top 5, er det langt mere et udtryk for hvor piv ringe fleeterne er i det uni, end noget andet.
    • Igen det muligt at det er sådan på .org - men sådan fungere det jo ikke her i .dk. der for lidt spillere til at holde universerne igang.

Aktiviteten ryger så snart der ikke er aktive folk med flåder, så bliver det til toppen der farmer mindre target's som så aldrig bliver større og ellers er det bare inaktive farmtargets og minere resten.

Og når det er nye universer så ved vi jo godt at der for det meste kommer en alliance der stryger til tops, og kvæler uni'et inden det kommer igang. Og når de så keder sig så går de i evigt FM, og uniet står tilbage med 20 aktive spillere ud af 300, resten er minere med kæmpe forsvar som er på 2-3 gange om ugen for at samle ress sammen til en ny mine eller de inaktive farmtargets.

Jeg så gerne der kom mere aktivitet og det tror jeg personligt at der kommer hvis vi laver Uni's med andre settings, om det så er 30% Forsvar til RM eller et 5x Speed uni eller måske et reto uni, det rør mig ikke. Men det kan ikke nytte at vi hvert halve år for et nyt Uni, der næsten er en tro kopi af det forgående - der kommer jo ikke noget nyt aktivitet ud af det, når universene dør efter 4-6 måneder.

Til sidst kan jeg lige sige at ud af de ca. 450 spiller som var ved merge af Kassiopeia som jeg startet i er der 8 spillere tilbage (af dem jeg kan se i mizar) hvoraf jeg er eneste med nogen form for flåde. Resten er igen dem der på 2-3 gange om ugen for at bygge en mine...

Men igen det sådan jeg ser det, men kan forstå i ældre spillere ser det på en anden måde.
    • Navnet på det næste univers er Pegasus.

Tilmelding vil blive åbnet d. 06/05 - Kl. 14:00.

Specielle ting at nævne er:

Speed: 3x flåde, 5x økonomi !!!

AKS: Ja

Flåde til RM: 70 %

Antal Gallakser: 5

Ekstra Felter: +25

8.000 MM efter bekræftelse.

Cirkulær univers.

Ser godt ud. Man kan godt forvente der kommer en del ind i det nye uni... :wbb: :wbb:
      Only NOOBS use MM
    • Fedt at du fik disse indstillinger igennem Erikfyr.

Jeg mener stadigvæk, at problemet er, at vi ikke har nok spillere i dk.
      Ligesom alle de andre Uni'er, så kommer vi sikkert op på 450-500 spillere, måske endda kanp 600 indenfor de første 2-3 md.
      Derefter falder det stille og roligt.
      Om det så er fleetere eller minere der er tilbage, og alle dem i FM eller inaktive, er vel ligemeget. Uni'et dør stille og roligt!

Vi skal være nogen flere spillere. Kunne vi ikke slå os sammen i skandinavien, det burde da kunne give mindst det 4-5 dobbelte af spillere!

Men jeg håber da, at det nye Uni er anderledes, men hvorfor skulle det blive det ...

//madfrankie