Server merge 2016 Diskussions Tråd

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Er dette en direkte opfordring
      til kollektiv selvmord på Mizar serveren? Og endda fra GF… Tja meget kan man
      sige om ogame igennem årene, men dette overgår nok det meste. Hvor lang tid er
      det lige uni 1 har været i gang i modsætning til Mizar? Håber virkeligt på en
      bedre løsning, eller bare en anden løsning…
      Shit ZovsH Out :shit:
    • tpniels wrote:

Igen er jeg HELT enig.

Det er jo ligesom at sætte et fodboldhold med halv besætning fra OldBoys og halv fra Yndlinge.

Ingen får det sjovt.

Jeg forsøgte blot at pointere, som mange andre også understreger, at netop hastigheden i universet meget ofte er selve begrundelsen for at en spiller har valgt at være der.
      Er i Princippet ligeglad med at IQ har 3-4 gange så mange point som jeg selv, mere speeden, når man en gang har vendet sig til 2 speed, så er det satame svært at farme, raide, transportere, få det til at hænge sammen i none speed.

DKS BEDSTE OGAMER: KEJSER-G

• Kongen wrote:

tpniels wrote:

Igen er jeg HELT enig.

Det er jo ligesom at sætte et fodboldhold med halv besætning fra OldBoys og halv fra Yndlinge.

Ingen får det sjovt.

Jeg forsøgte blot at pointere, som mange andre også understreger, at netop hastigheden i universet meget ofte er selve begrundelsen for at en spiller har valgt at være der.
      Er i Princippet ligeglad med at IQ har 3-4 gange så mange point som jeg selv, mere speeden, når man en gang har vendet sig til 2 speed, så er det satame svært at farme, raide, transportere, få det til at hænge sammen i none speed.
      Det er præcis det der er hele problemet... Jeg vil hellere ind i Draco til 2x speed og 100 gange større flåder, end jeg vil ind i u1 med 1xspeed og 6x større flåder... I begge unis vil ingen i mizar have en jordisk chance, så kan vi lige så godt smutte ind i det uni hvor speed passer os bedst?..
    • hvad med at lade Hydra og Draco mødes på midten i et 4x økonomi og 2x flåde. det er vel helt fint?

Eller.
      draco+ hydra i 3x fart
      mizar+leo i 4x.

så kan de igen slås sammen om et års tid. så har mizar og leo indhentet noget af forskellen.

det sammen kan så ske med nekkar og orion om 2 år
    • Jeg forstår ikke, hvorfor folk er så fokuseret på ligevægt i point. Ogame er bygget sådan op, at i endgame vil mindre spillere altid kunne hente større spillere, hvis de er bare lidt mere aktive. I early game er det rigtigt, at man ved at have flere point i miner, og ved at sætte ress i miner, får et eksponentielt stigende afkast af sin investering. Men den stigning aftager meget brat, og minerne bliver urealistisk dyre, i forhold til det øgede afkast de giver.

Så så længe man passer på sin egen flåde, vil man vha. aktivitet altid kunne indhente, når ens egen acc når op i et hvis gennemsnit i miner.

Der burde være fokus på at få folk ind i de rigtige hastigheder.
    • Ne0 wrote:

Jeg forstår ikke, hvorfor folk er så fokuseret på ligevægt i point. Ogame er bygget sådan op, at i endgame vil mindre spillere altid kunne hente større spillere, hvis de er bare lidt mere aktive. I early game er det rigtigt, at man ved at have flere point i miner, og ved at sætte ress i miner, får et eksponentielt stigende afkast af sin investering. Men den stigning aftager meget brat, og minerne bliver urealistisk dyre, i forhold til det øgede afkast de giver.

Så så længe man passer på sin egen flåde, vil man vha. aktivitet altid kunne indhente, når ens egen acc når op i et hvis gennemsnit i miner.

lige mine ord betyder ikke så meget med kæmpe flåder . . Det kommer der alligevel alle andre steder . . Det vigtigste er game speed . . Præsis den der afgør det hele . .
    • Ne0 wrote:

Jeg forstår ikke, hvorfor folk er så fokuseret på ligevægt i point. Ogame er bygget sådan op, at i endgame vil mindre spillere altid kunne hente større spillere, hvis de er bare lidt mere aktive. I early game er det rigtigt, at man ved at have flere point i miner, og ved at sætte ress i miner, får et eksponentielt stigende afkast af sin investering. Men den stigning aftager meget brat, og minerne bliver urealistisk dyre, i forhold til det øgede afkast de giver.

Hekt enig der Ne0
      Jeg vil gerne ind i et Uni med mange aktive spillere OG den rigtige speed!
      Meget hellere et aktiv uni og en plads 25 i stedet for 1. plads og 100 aktive spillere....

Lad os se, om de ikke kommer til fornuft, ellers er der sgu mange der ikke gider mere, inkl undertegnet.

//madfrankie
      Mizar #1
    • MrNiceGamer wrote:

Det er jo helt sindssygt fra GF's side det her! Og man må håbe at der er sket en fejl! :pille:

Noget nyt fra teamet? Er det helt bevidst, eller er der sket en fejl?

Jeg håber det er en fejl.
      Vi har haft fat i Azathor nu og han har sendt teamets klagesang og forslag til server-merge videre - så det forhåbentligt når at blive ændret :)
      Kontakt mig via PM, Mail (ArchAngel@OGame.dk)
      Eller skriv en ticket - dem er vi så glade for :)

• bah wrote:

hvad med at lade Hydra og Draco mødes på midten i et 4x økonomi og 2x flåde. det er vel helt fint?

Eller.
      draco+ hydra i 3x fart
      mizar+leo i 4x.

så kan de igen slås sammen om et års tid. så har mizar og leo indhentet noget af forskellen.

det sammen kan så ske med nekkar og orion om 2 år

Hvad er det Leo har gjort jer i Mizar? :confused:
      Jeg tænker bare siden de skal tvinges til at gå fra 1xSpeed til 4xSpeed? :down:
      Du ender jo ud med det samme problem bare den anden vej rundt, de fleste i Leo gider jo ikke spille mere end 1xSpeed, og i hvert fald ikke en 4xSpeed.
      Så hvorfor holde dem som gidsler - det et perfekt merge mellem IO og Leo som det ser ud nu :squint:
    • Mizar er 2x speed 4x eco der er nok sket en fejl i det Bah har skrevet.. Troede selv Leo var 3x flåde speed indtil jeg fik tjekket op på det.. I så fald burde Io og U1 merge da de har identiske specs, så kan man finde en mellemvej med Mizar og Leo, enten lade Leo merge hen i U1 også så vi kun har 1 uni med 1x speed eller merge op i mizar, forstår ikke man ikke kan give en valgmulighed for Io + Leo om de vil merge hen i U1 eller Mizar??... Eller på samme måde give Mizar den valgmulighed at merge hen i U1 eller i Draco?

Ang hvad 1x speed har gjort "os" i Mizar - Ingenting, det er bare kedeligt og spille 1x flåde 1x eco når man er vant til 2x flåde 4x eco, så kan 'alle os i Mizar' jo lige så godt flytte direkte på plejehjem.

Men man kan omvendt sige hvorfor Mizar skal 'straffes' ved og blive merget hent i U1

The post was edited 1 time, last by Ressei ().

• Det kunne være ret sejt, hvis spillerne i Io, Leo, Mizar og Nekkar hver især fik valgmulighederne:
      1. Merge til Uni1 (1x speed)
      2. Merge til Draco (2x speed)
      3. Merge til Orion (3x speed)

Så kunne vi få barberet universerne ned til de tre....
      "You can go a long way with a smile. You can go a lot farther with a smile and a gun"

Send gerne en privatbesked for kontakt
    • Al Capone wrote:

Det kunne være ret sejt, hvis spillerne i Io, Leo, Mizar og Nekkar hver især fik valgmulighederne:

Lyder som en god idé, jeg spiller i Nekkar og har ikke noget imod at være (endnu mere) bagefter efter et merge, hvis det får antallet af aktive spillere op.
    • I

Al Capone wrote:

Det kunne være ret sejt, hvis spillerne i Io, Leo, Mizar og Nekkar hver især fik valgmulighederne:

Al Capone wrote:

Igen nu trækker i IO og Leo ind i "jeres" merge problemer.
      Som det ser ud nu hvor IO og Leo bliver merge sammen så det perfekt for de to uni's.
      Derfor forstår jeg ikke hvorfor i er så ivrige efter at stoppe den merge?
    • altså jeg har intet imod merge, hellere der kommer merge end ikke, jeg spillede gerne i 4x speed så længe jeg fik et merge.
      Forstår ikke hvorfor så mange whiner over at blive smidt lidt rundt, er jeg den eneste som er træt af at der kun er de samme 25 aktive spillere i hvert uni?
      Igen stod det til mig så blev hydra og uni1 smidt ind i draco, og Io, leo og nekkar blev smidt over i mizar.
      Men nu vil jeg jo også kun merge for at skabe mere aktivitet. Jer som whiner 100% igennem hele merge, whiner i ikke bare for at gøre det? "opmærksomheds søgende"
      altså hvis jeg skulle gå fra 2x speed til 4x speed hvad er problemet? vi snakker om en skide tilpasning. det lyder som om hele jeres ogame verden går ned.

Giver jer ret i at mizar til uni1 er helt hul i hoved pga den store points forskel.
      Men igen, et inaktivt uni eller et uni hvor man skal kæmpe lidt.
    • Al Capone wrote:

Jeg ønsker kun at spille 1X speed. Da jeg har 1 acc i uni1 og 1 acc i Io, skal jeg "skrotte" den ene acc, da jeg ikke må have 2 acc. i samme uni. Ønsker IKKE at give nogen af acc. videre. :dash:
      HUSK at tage den med ro, Relax :)
    • jeg er også stor tilhænger af merge .. det er uden tvivl vejen frem... men 1 gange speed ... og vente 2 timer på et angreb hver vej som fleeter ... nooo way ... jeg er åben for alt merge vil bare ikke under 2 gange flåde speed .. når jeg netop derfor valgte det uni ... og det så bliver 4 eller 2 * betyder ikke så meget for mig ...
    • foolturn wrote:

Al Capone wrote:

Jeg ønsker kun at spille 1X speed. Da jeg har 1 acc i uni1 og 1 acc i Io, skal jeg "skrotte" den ene acc, da jeg ikke må have 2 acc. i samme uni. Ønsker IKKE at give nogen af acc. videre. :dash:
      Det der sku mange der er nødtil.....

Så find dig i det du....

DKS BEDSTE OGAMER: KEJSER-G