4 x Økonomi i Draco

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Det er ikke for at være en lyseslukker, men det her kommer næppe til at ske. De +25 felter blev givet, da flere var gået i minus felter, da de kom fra et univers med +25 felter, hvilket skabte et øjeblikkeligt problem. De her forslag med ekstra % RM og anderledes speed er ikke nødvendige ændringer, da spillet sagtens kan fortsætte ganske normalt, uden at disse ting bliver implementeret. Det er noget GF vægter rigtig højt, så sandsynligheden for at et af disse forslag går igennem, den er meget lille, hvis den overhovedet er til stede. Nu har ErikFyr oprettet en forespørgsel om det, og så er det bare og vente at se, men I skal nok desværre ikke have alt for store forhåbninger om, at det kommer til at gå igennem.

Board Rules | Game Rules
      Questions? PM me
      Mail at Unixion@OGame.Dk
    • Ja jeg tænker også at GF gerne vil rette op på problemer der sker med merge, men det er ikke sikkert at vi kan få ekstra % RM eller ekstra speed, nu har jeg lavet en forespørgsel om 50 % RM til Mizar fordi det ikke lige så ud som om der var nogen imod den ide og så må vi se om GF siger Ja eller Nej til det :)

Det heller ikke sikkert at Draco bliver merget med Mizar eller Nekkar næste gang :)
    • KaptajnKnas wrote:

Forsålet nok du siger nej DD. For nu har du allerede fået noget ud af det med de 25 ekstra pladser. Hvor af vi andre endnu ikke har fået noget ud af det. Det er bare blevet, som det altid har været.

Det er unødvendigt at vi skal gå og vente i minimum 3 uger, før vi har råd til en mine. Så heller få sat lidt fart over feltet ang øko.
      Det kommer jo til at ske anyway når nu minerne bliver dyrere og dyrere for en komparativ mindre effekt.
      Jeg kan i øvrigt rapportere at jeg har en polsk 2x konto der er ren miner (94% indestruktable) der er næsten dobbelt så stor som din Draco konto. Der er jeg lige pt. ved at udbygge til metal lvl 41, og de tager altså stadig kun små 10 dage at spare op til per stk. Og krystal og deut minerne er hhv. 9 og 8 dages opsparing per stk. Så hvis det er dit bedste argument kan vi tage den her diskussion igen om en 3-4 år når du rent faktisk begynder at have en acc hvor det tager 3 uger per mine.

Fantastisk du sagde det. Det er nok det bedste argument imod 4x øko. Det er ikke meningen universer skal ændres i indstillingerne undervejs, hvorfor det kun er sket en håndfuld gange i al den tid OGame har eksisteret. 3/4 af alle acc i top 30 kommer oprindeligt fra uni 10, et 2x univers. Derfor er det muligt at argumentere for at det blot er kommet tilbage til den hastighed hvor de hører hjemme.
      Vi kan faktisk med rette gå i den helt modsatte grøft og sige at enhver gammel uni 10 konto der var i Hydra skal have fratrukket 50% af de points de har lavet i den periode. Det må jo være det rimelige at gøre, eftersom vi kommer fra de samme univers og de lige pludselig har haft 1½ år med dobbelt indtægt. Der er pænt mange af disse folk der ikke fortjener deres rang fordi deres indsats for at opnå de antal points er væsentligt mindre end vi andre der blev i 2x har brugt på at opnå vores. Et fuldkommen latterligt forslag som jeg aldrig ville mene seriøst selvfølgelig, men argumentationen for at gå i den retning er alligevel væsentligt bedre end en random ændring af en meget grundlæggende setting til Draco.

Argumentet "at det forbereder os på en merge med Mizar eller Nekkar" er jo også ren og skær bullshit. Det omvendte er sgu da nærmere tilfældet. Folk så vel selv her hvordan holdningen var til at smide et par af de nye unier ind til uni 1. Især den store point forskel var der meget oprør over. Det var trods alt "kun" en 40-50 mio points op til en top placering vi snakkede der. Prøv så at forestille dig reaktionen hvis folk lige pludselig bliver smidt ind i et univers hvor de er 200 mio points bagud... Næppe et kønt syn. Det er præcis hvad der vil ske ved at give Draco 4x øko. Så lyder det da som en langt bedre ide at lade dem hygge sig et par år med dobbelt hastighed så de kan indhente os andre lidt inden da hvis der sker en merge mellem de universer til den tid.

Edit: Jeg kan se i øvrigt tilføje at nej, jeg har ikke fået en skid ud af de +25 felter, for jeg kan rent faktisk finde ud af at opbygge en account fornuftigt. Jeg havde i forvejen et gennemsnit på over 40 ledige pladser per planet (edi2: Jeg har lige udregnet det, og gennemsnittet blev rent faktisk til 54,14 i overskud før, og 79,14 nu). Kun min HP og min turtle var overhovedet i nærheden af at blive fyldte og det var ikke værre end det kunne ordnes med lidt nedrivninger af mindre vigtige bygninger eller et par terra levels.
      Det er fint nok at de +25 felter blev lavet, og helt fair overfor de Hydra spillere der lige pludselig befandt sig i en ganske urimelig situation. Men du skal ikke prøve at få det til at lyde som om det var for min skyld eller at det kommer mig til gode. Jeg havde så meget plads til overs i forvejen, at jeg tvivler på de 25 felter ekstra nogensinde bliver relevante for mig.

The post was edited 2 times, last by Dark Depresion ().

• Dark Depresion wrote:

KaptajnKnas wrote:

Forsålet nok du siger nej DD. For nu har du allerede fået noget ud af det med de 25 ekstra pladser. Hvor af vi andre endnu ikke har fået noget ud af det. Det er bare blevet, som det altid har været.

Det er unødvendigt at vi skal gå og vente i minimum 3 uger, før vi har råd til en mine. Så heller få sat lidt fart over feltet ang øko.
      Det kommer jo til at ske anyway når nu minerne bliver dyrere og dyrere for en komparativ mindre effekt.
      Jeg kan i øvrigt rapportere at jeg har en polsk 2x konto der er ren miner (94% indestruktable) der er næsten dobbelt så stor som din Draco konto. Der er jeg lige pt. ved at udbygge til metal lvl 41, og de tager altså stadig kun små 10 dage at spare op til per stk. Og krystal og deut minerne er hhv. 9 og 8 dages opsparing per stk. Så hvis det er dit bedste argument kan vi tage den her diskussion igen om en 3-4 år når du rent faktisk begynder at have en acc hvor det tager 3 uger per mine.

Well. Det er lige fejlbeskrevet ift. at i at ikke skal fortolkes, som om det gik mest ud over mig. Det er nok nærmere dem som jeg er i ally med.
      Vi har alle vist fra starten af vist at det var 99% sikkert, at det nok ikke vil blive godkendt. Men når gaveboden er i gang, kan man lige så godt gøre et forsøg i at få, så meget ud af det som muligt. Derfor kom vi med dette forslag.

Ang det med planterne. Jeg havde ikke behov for at få de 25 felter tilbage, da jeg lige som dig. har bygget mine planeter "fornuftigt" op. :)
      A chain is only as strong as its weakest link!

The post was edited 1 time, last by Kaptajnknas ().

• Til dem fra Draco så forstår jeg godt jeres synspunkter, og håber ligeledes at i forstår vores (Hydra) :beer:

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre jeres tanker, hvis nu i var blevet flyttet ind i Hydra i stedet :attention:

Ville i så ikke have nogle ønsker til GF :spørg: :spørg:
    • hvis jeg kom ind til hydra ville jeg også være glad :D ud over det med 30% til rm, det er nederen lidt.
      4x speed = mine 4k rips flyver hurtigt :D
      4x eco = mine miner laver mere, so what?
      30%rm = alt for lidt til at være et raider uni.

hydra var 100% et miner uni.
    • ErikFyr wrote:

De sagde også at de nuværende spillere som har spillet i universet fra starten burde sige Ja til det før det kan ændres, og jeg kan se at det er et Nej fra de fleste af dem :)

Jeg tror vi vil få et lignende svar med at det ikke er nødvendigt at ændre på det :)

Du bør vil gå videre med at alligevel. 2 af dem som har sagt nej herinde i denne tråd, spiller jo ikke engang i draco. Så deres svar, kan i realiteten ikke tælles med.
      Dertil kan det godt være at "dem" som altid har spillet i draco, måde siger ja eller nej. Men os der kommer fra et andet uni, burde vil have en chance for at komme med forslag, som kan sendes videre til GF. :)
      A chain is only as strong as its weakest link!
    • Whats Cooking wrote:

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre jeres tanker, hvis nu i var blevet flyttet ind i Hydra i stedet :attention:

Nope, jeg ville blot acceptere at det er nu en gang er de settings det univers kører med... Og det er selvom det er nogle lorte settings. I mean come on, 9 galakser til 150 aktive spillere? Alt for meget. 30% RM? Alt for lidt. Intergal MD missioner på betydeligt mindre tid end den gennemsnitlige nattesøvn? Alt for let - kræver jo lige præcis zero skills.
      Jeg lovede mig selv tilbage i 2009 at jeg aldrig ville starte på et nyt univers igen. Det løfte måtte jeg så bryde i April 2011 da mit drømme univers åbnede i polen. Et 2x univers uden AKS - en helt unik setting med både dobbelt hastighed og ingen AKS. Perfekt til at teste nye turtle ideer for mig. I 2013 blev vi så merged til et 2x univers uden AKS - hvilket sucked big time, eftersom hele min acc var bygget op omkring det faktum at jeg spillede i et non-AKS univers. Men ved du hvad jeg gjorde? Jeg holdte kæft og accepterede at dette nu var mit univers og gik langsomt i gang med at justere min acc derefter. Jeg var røget godt ned ad ranglisten under merge, men lod mig ikke slå ud af hverken det eller AKS og kæmpede mig op på en 6. plads.
    • DD det lyder også som en sund tilgang til tingene :twoup:

Men men men.... Nå nu GF har vist at der kan laves om på ting, og man ikke bare skal tie stille og acceptere hvad som helst, ja så er det da klart at der er nogen som bruger deres ret til at forsøge ik :biggrin:

Jeg vil da også tro at de fleste af os fra Hydra nok har/vil acceptere at det er sådan det er i Draco med tiden. :beer:
    • Dark Depresion wrote:

Whats Cooking wrote:

Nope, jeg ville blot acceptere at det er nu en gang er de settings det univers kører med... Og det er selvom det er nogle lorte settings.

Dark Depresion wrote:

Når det så er sagt, så vil jeg gerne pointere at jeg holder fast ved hvad sagde til sidste merge. Jeg kommer aldrig til at spille hurtigere universer end 2x. Hvad resten af Draco gør hvis der bliver lavet ændringer på det punkt ved jeg ikke, men min acc er født i et 2x univers, og den går til grunde i et 2x univers.

?
    • Jeg kan sgu kun se fordele !
      Account details of Killerkat uni s104
      generate the September 06 2016 by InfoCompte v3.12.19

.:: Empire's total points
      - Points in Mines: 93.843.718 ( 82.8 %)
      - Points in Other Structures: 2.783.765 ( 2.4 %)
      - Points in Defences: 2.551.683 ( 2.2 %)
      - Points in Technologies: 12.557.017 ( 11 %)
      - Points in Fleet: 1.476.402 ( 1.3 %)
      Total Points: 113.212.585 ( with 95.9% Indestructible Points)

.:: Empire's daily production
      Metal : 41.122.608
      Crystal : 15.689.808
      Deuterium : 9.339.048
    • Dark Depresion wrote:

Fantastisk du sagde det. Det er nok det bedste argument imod 4x øko. -snip-

Enig, og forstå mig ret. Jeg spiller som ren miner, jeg har ingen mulighed for raids ej heller kan jeg se mig selv få tiden til det igen, så for mig ville det selvfølgelig bare betyde at jeg kunne få tingene gjort hurtigere, men nu har jeg spillet i årevis med 2x og det er gået fint. Har aldrig synes det var for langsomt, og det er ca. en mine om ugen - så nej - jeg ser intet behov for at ændre et univers til at matche en blanding af det man kom fra, selvom hastigheden er noget andet.

+25 felter gav god mening, da man låste folk fast, men hastigheden er nu som den var. Om ikke andet så ser jeg hellere at evt. reaktioner fra GF sider bliver brugt på mere nyttigt indhold.

Whats Cooking wrote:

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre jeres tanker, hvis nu i var blevet flyttet ind i Hydra i stedet [/size]

Ville i så ikke have nogle ønsker til GF

Jeg ville være stoppet med at spille. Har ikke tiden eller muligheden for et 4x, og jeg ville aldrig have fundet det rimeligt for de eksisterende spillere at bede om at få det justeret ned til 2x bare af det hensyn. Nu er dette om økonomien, og ja, det gør ikke meget forskel for mig, men som universet i helhed gør det.
    • Ja indtil videre har jeg lagt mærke til at GF vil ændre på noget hvis der har været problemer med det :)

Vi fik +25 felter til Draco fordi det gav problemer for dem der kom fra Hydra med at bygge, 3 gratis rekolonisationer til mergede kontoer i tilfælde af at planeterne var kommet for langt fra hinanden så man kunne flytte dem, i dag var der problemer med at få 30 % månechance eventet til at virke så GF satte den op til 40 % som undskyldning for den fejl :D

De lytter til os, men her skal største delen af Draco nok være enige om den her ændring før GF vil ændre det, indtil videre har jeg set nogen siger Ja og andre siger Nej :)