Pinned Skandinavisk Merge - Diskussion

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Synes det er en rigtig god ide. Jeg spiller pt selv både DK (uni 10) og SE (Fornax). Kan sgu nu meget godt lide at, der ville komme et fælles uni, for aktivitet det mangler der.

Je synes uni 10 skal merge med de andre 2x speed. Så er der flere spiller og pt er uni 10 jo ,1 ally der lægger i top og andre små, som chille sig igennem. Nyt blod til uniet ville ikke skade
    • Som det ser ud nu, så er DK's UNI10 ALT for langt foran.
      UNI10.DK har så mange flere år på bagen, end de andre skandinaviske UNI'er.

Har svært ved at se hvordan, det ville kunne skabe nyt liv ved at merge.
      Jo der vil være et kort boost i aktivitet, men når det er overstået vil UNI10.DK være tilbage hvor det er nu.
      Hvis der endelig skal merges, så lad Universerne da i det mindste være tættere på hinanden, end den kæmpe forskel
      der er p.t. mellem UNI10.DK og de andre dobbelt speed universer rent tid & pointmæssigt.

Kan ikke se hvordan det ville være en god ide, for de andre skandinaviske servere...
      "No Fear! No Pity! NO REMORSE!"

RIP KILL's : Who Counts?
    • Nu var sådan et forslag en gammel ide allerede da jeg joinede teamet i 2009, og GF har været MEGET afvisende overfor den, selvom de respektive admins allerede dengang var enige om at det var den eneste rigtige vej at gå. Kender jeg restlesz ret, så nævner hun også stadig næsten konstant ideen når hun poster på MR. Jeg vil sige at hvis i kan få GF med på den, så helt bestemt gør det, jeg har bare lært af erfaring at selv når hele teams og communities direkte fortæller GF hvad der er smart at gøre, så lytter de fortsat ikke.
      Skal vi snakke om GF selv, ved jeg ikke så meget om de andre CoMaer på det område, men Paci vil klart støtte op om ideen. Jeg vil dog påpege at det er ret langt højeste oppe i systemet end CoMa niveau vi skal før sådanne ideer kan føres ud i livet.

Ang. uni 10 kan jeg godt se at vi er lidt af en outsider. Så jeg har et alternativt forslag. Lidt ligesom da de fleste danske universer skulle merges, kunne de dengang vælge enten uni 1 eller uni 10. Gør det samme igen. Lad uni 10 være åbent for at folk kan komme ind (men giv dem valget), uden at give uni 10 muligheden for at merge andre steder hen.
      Jeg ved at flere at top kontoerne i uni 1 længe har bygget efter at skulle merges med uni 10 på et tidspunkt, og så kunne det her jo være en god chance for netop det. Lad folk vælge imellem om de helst vil fortsætte i 1x, eller merge til et hurtigere univers med lidt større kontoer.
    • Skandinavisk Merge - Diskussion

Et Skandinavisk merge har der jo været snakke om _længe_, men det ville da give et lille pust til det stadig dødende spil.
      Problemet med UNI10, eller derimod de andre danske UNI'er, er alt de er alt for langt foran, hvis der endelig skulle ske noget, så skulle det være at hydra og UNI1 blev slået sammen, LIGE NU, men det sker jo ikke, det er jo altid problemet med speed uni, de kommer hurtigt for langt foran, og især med GF's fart, så kan vi vel måske se et merge om et per år, _jeg kan tage fejl_.

Jeg ved da at der er et par stykker der ville være glade for et merge med UNI1, så der kan komme lidt nyt blod til uniet, så der igen kan komme store flotte HoF's.

Men tilbage til topic, kunne da være rart med et merge, da vi ville kunne give kronen til Mr. IQ som kongen af Skandinavien, _når_ han har sat sig på troen som ene ejer af uniet, igen.

Gør nu for guds skyld en gang som DD siger, lad folk vælge om de vil til UNI10, hvis de vil, cool nok, ellers lad dem blive hvor de er.
      HVIS DU SYNS DET ER TRÆLSSS SÅ SPRING OVER OG LÆS NÆSTE BESKED , NÆSTE GANG

#YOLO

Kan du også blive selvstændig og tjene din egen føde ;)

#YOLO X2
    • Jeg syntes det er en super fed ide!

Vi mangler også noget modstand i Hydra efterhånden ! :)

godt der sker lidt i spillet.. og det ikke bare får lov at dø hen! syntes der er ALT for mange "inaktive" rundt i universerne! i forhold til hvad der var engang!!!

Og dette bliver Ogame nok til at tænke på snart med mindre de vil lade en kæmpe verden stå åben for 100 aktive spillere "Måske".. mindre.
    • Dark Depresion wrote:

Nu var sådan et forslag en gammel ide allerede da jeg joinede teamet i 2009, og GF har været MEGET afvisende overfor den, selvom de respektive admins allerede dengang var enige om at det var den eneste rigtige vej at gå. Kender jeg restlesz ret, så nævner hun også stadig næsten konstant ideen når hun poster på MR. Jeg vil sige at hvis i kan få GF med på den, så helt bestemt gør det, jeg har bare lært af erfaring at selv når hele teams og communities direkte fortæller GF hvad der er smart at gøre, så lytter de fortsat ikke.
      Skal vi snakke om GF selv, ved jeg ikke så meget om de andre CoMaer på det område, men Paci vil klart støtte op om ideen. Jeg vil dog påpege at det er ret langt højeste oppe i systemet end CoMa niveau vi skal før sådanne ideer kan føres ud i livet.

Jep - Det har rigtig rigtig længe været et ønske.
      Grunden til at vi nu tager det seriøst op igen, er fordi vi har observeret det ske! ikke i OGame, men i et andet af GF's spil - og vi håber derfor at dette kunne være den lille sprække i muren man kunne blive hørt igennem ;)
      Kontakt mig via PM, Mail (ArchAngel@OGame.dk)
      Eller skriv en ticket - dem er vi så glade for :)

• Bliver det så med norsk som officielt sprog? Så jeg kan drille alle danskere der har kommenteret mit dårlige (det var bedre for nogle år siden!) dansk..

Ej, ideen er altså god, men som det nævnes ovenfor tror jeg i skal have probleme med at få GF med på den. Nu er det nogle år siden jeg rodet rundt med GF, men har da nogle comaer på FB jeg taler med nogle gange, og GF virker stadig ikke som et demokrati.

Men klarer i det, all respekt!

(Kan vi så også få gammel design tilbake, så er jeg fornøjd)
      1. Go to 3
      2. Now go to 6
      3. Oopsie, 7
      4. Now 9
      5. Erm....let us go to...8!
      6. You lost the game
      7. Oopsies again...go to 4
      8. Almost there, go to 10
      9. I SAID 5!! GO AWAY!
      10. Now go to 2
    • HOLD KÆFT DET ER EN GOD IDE!!!

Jeg er klar over der er nogle problemstillinger i forhold til de forskellige unis point forskel, pga levetiden. og at folk har spyttet meget tid og MM = penge i deres forskellige Acc's, og at man derfor ikke bare kan slette dem.

Men hvor meget aktivitet har sammenslutningen i DK bragt sig? ikke ret meget, ogame er bare ikke det samme som i gamle dage..

Det hjælper ikke at starte nye universer, det er Kassiopeia jo det bedste eksempel på, allerede 25 % af top 100 er grå!

Det jeg gerne vil sige er:
      Der er for mange universer i DK, med få aktive og gode spillere i hver univsers, top spillere som ikke gider forlade deres acc's fordi de har spyttet penge og tid i den.. Det kunne være sjovt at få ALLE sat op mod hinanden, slette alle uni's, starte helt forfra! men der sidder sikkert nogle sure gamle knavpotte der ikke vil finde sig i at deres acc blvier slettet! MEN SÅ MÅ VI JO SNYDE DEM, Glemme deres acc's på Ogame.dk lade alt være som nu, men så lave et nyt domæne for det skandinaviske Merge/samarbejde:

Eks. Ogame.SDN
      Univers 1 (2xspeed/uni10DK)

Så kan ogame.dk DØ uden nogen kan brokke sig over deres Acc's er blevet slettet, de skal være mere end velkommen til at spille mod dem selv.. men nu det altså ogame.SDN der gælder, aktivitet som i det gamle Uni10Dk og forhåbentlig BEDRE!!

Aktivive universer er attraktive = Succes!
      Der findes 3 slags mennesker !
      Dem der kan tælle
      & dem der ikke kan...
    • LTSFM wrote:

Men hvor meget aktivitet har sammenslutningen i DK bragt sig? ikke ret meget, ogame er bare ikke det samme som i gamle dage..

Og hvad er gamle dage? 2005-2006 hvor der var 8k i U1-2-3? Eller hvad mener du... Fordi det løb er kørt for lang tid siden.

LTSFM wrote:

Det hjælper ikke at starte nye universer, det er Kassiopeia jo det bedste eksempel på, allerede 25 % af top 100 er grå!

Har været et problem siden omkring U6 åbnede.

LTSFM wrote:

Der er for mange universer i DK, med få aktive og gode spillere i hver univsers, top spillere som ikke gider forlade deres acc's fordi de har spyttet penge og tid i den.. Det kunne være sjovt at få ALLE sat op mod hinanden, slette alle uni's, starte helt forfra! men der sidder sikkert nogle sure gamle knavpotte der ikke vil finde sig i at deres acc blvier slettet! MEN SÅ MÅ VI JO SNYDE DEM, Glemme deres acc's på Ogame.dk lade alt være som nu, men så lave et nyt domæne for det skandinaviske Merge/samarbejde:

Hvor lang tid har du lige spillet Ogame? Fordi det var da en holdning som tyder på du ikke har spillet i mere end 3-4 måneder af gangen - prøv at spille 2-3 år på en konto og så snart om at være "sure gamle knavpotter"... Tro det eller ej, det er oftest de samme spillere som når toppen i de forskellige universer og ikke de idioter som tror at når der starter et nyt unin, så kan de spille lige så idiotisk som de gjorde i det uni de lige er blevet røvpulet i, men det er ikke sådan det her spil virker.

LTSFM wrote:

Eks. Ogame.SDN

2x speed? Hvad med et normal speed også?

Ideen er god... Dog et par år for sent på den... I hvertfald ikke noget som kunne få mig til at overveje et comeback på nogle måder, der kommer vel alligevel kun aktivitet i et par måneder og så er det lige så dødt som før :)
      [Head] the only true HeadHunter alliance in UNI2
    • Bangsholt wrote:

Quoted from "LTSFM"

Og hvad er gamle dage? 2005-2006 hvor der var 8k i U1-2-3? Eller hvad mener du... Fordi det løb er kørt for lang tid siden.
      Tja.. eller bare Uni10, som jeg personligt har haft flest sjove stunder med. og synes aktivitets niveauet var værd at bruge tid på.

Er du pessimist eller optimist ??

Bangsholt wrote:

Quoted from "LTSFM"

Har været et problem siden omkring U6 åbnede.
      Ja men det bliver jo værre og værre.. løbet er allerede kørt for Kassiopeia, det er da sørgeligt!

Bangsholt wrote:

Quoted from "LTSFM"

Hvor lang tid har du lige spillet Ogame? Fordi det var da en holdning som tyder på du ikke har spillet i mere end 3-4 måneder af gangen - prøv at spille 2-3 år på en konto og så snart om at være "sure gamle knavpotter"... Tro det eller ej, det er oftest de samme spillere som når toppen i de forskellige universer og ikke de idioter som tror at når der starter et nyt unin, så kan de spille lige så idiotisk som de gjorde i det uni de lige er blevet røvpulet i, men det er ikke sådan det her spil virker.
      Fik nok formuleret mig lidt forkert, men du har ret, og jeg kan følge dig. men jeg har spillet 2 år på min uni10 bruger fx.. jeg bruger ikke penge på et spil, for det er jo bare et SPIL, og derfor kan jeg også sagtens sige farvel til en bruger jeg har brugt tid på, hvis det kan føre mig til et mere aktivt uni, hvor jeg kan bruge de SKILLS mine GAMLE ACC har bragt MIG, og dermed så kunne være en del af toppen af poppen i det NYE uni, hvor der mange flere øjne og aktivitet, hvor der er lidt mere kamp om pladserne og dermed PRESTIGE og MERE "SEJT" at ligge nr 1.

Bangsholt wrote:

Quoted from "LTSFM"
      Eks. Ogame.SDN

2x speed? Hvad med et normal speed også?

Ideen er god... Dog et par år for sent på den... I hvertfald ikke noget som kunne få mig til at overveje et comeback på nogle måder, der kommer vel alligevel kun aktivitet i et par måneder og så er det lige så dødt som før
      Nævnte bare 2xSpeed fordi det er det jeg helst vil. men jeg er ligeglad, det eneste der tæller for mig, er AKTIVITETEN I UNIET, og det er det som er pointen i hele min samtale med dig :)

Håber du forstår :)

Og det tror jeg er mulig at FÅ frem igen, hvis ALLE vil :) :beer:
      Dem der kan tælle
      & dem der ikke kan...
    • Ideen om at lade folk vælge hvor de vil hen når det kommer til speed unier.. uni10 eller en slags nyt samlet - og så skal det altså lige indskydes at hvis f.eks uni10 sammenlignes med draco så er der ikke en så gigantisk forskel at spillerene vil være dømt fra starten - kunne derimod blive roden til nogle interessante kampe. Så ja, merge og merge det hele hvis muligt.

Med hensyn til en's udsagn om bare at slette kontoer osv... tjah nu er det jo de samme som også spiller i nye universer og en stor stor del af grunden til man bliver hængende er netop ens gamle konto, så at slette dem vil bare blive en yderst effektiv måde at fjerne endnu flere spillere fra spillet. Så klart nej til den ide.

Må indrømme at jeg har en svaghed for den her musik - Kontakt Support OGame reglerne
    • Red-Baron wrote:

Med hensyn til en's udsagn om bare at slette kontoer osv... tjah nu er det jo de samme som også spiller i nye universer og en stor stor del af grunden til man bliver hængende er netop ens gamle konto, så at slette dem vil bare blive en yderst effektiv måde at fjerne endnu flere spillere fra spillet. Så klart nej til den ide.
      Det er jo derfor de bare kan få lov at stå og rådne op på ogame.dk severen, HVIS der kommer en ny ogame.skandinavian

Så er de ikke slettet - men det er ligesom at have et stam værtshus der er lukket, men man har stadig mulighed for at komme ind og sidde.. men man har hørt om det nye henne på hjørnet, der er bare gang i den.. hvordan tror du historien ender ???

:beer:
      Dem der kan tælle
      & dem der ikke kan...
    • Skandinavisk Merge - Diskussion

LTSFM wrote:

Red-Baron wrote:

Det er jo derfor de bare kan få lov at stå og rådne op på ogame.dk severen, HVIS der kommer en ny ogame.skandinavian

Så er de ikke slettet - men det er ligesom at have et stam værtshus der er lukket, men man har stadig mulighed for at komme ind og sidde.. men man har hørt om det nye henne på hjørnet, der er bare gang i den.. hvordan tror du historien ender ???

Hold nu op med at lukke * fjernet af mod ud, fordi det du snakker om her, lukke gamle accounts der er brugt ÅR på, eller som du siger "efterlade" dem, er du * fjernet af mod ?

Jeg har det lidt på fornemmelsen at du går i folkeskolen, fordi det er da vist kun der den logik virker.

2.7 tilsvining af andre spillere er ikke tilladt - Prinsen
      HVIS DU SYNS DET ER TRÆLSSS SÅ SPRING OVER OG LÆS NÆSTE BESKED , NÆSTE GANG

#YOLO

Kan du også blive selvstændig og tjene din egen føde ;)

#YOLO X2
    • Dark Depresion wrote:

Ang. uni 10 kan jeg godt se at vi er lidt af en outsider. Så jeg har et alternativt forslag. Lidt ligesom da de fleste danske universer skulle merges, kunne de dengang vælge enten uni 1 eller uni 10. Gør det samme igen. Lad uni 10 være åbent for at folk kan komme ind (men giv dem valget), uden at give uni 10 muligheden for at merge andre steder hen.
      Jeg ved at flere at top kontoerne i uni 1 længe har bygget efter at skulle merges med uni 10 på et tidspunkt, og så kunne det her jo være en god chance for netop det. Lad folk vælge imellem om de helst vil fortsætte i 1x, eller merge til et hurtigere univers med lidt større kontoer.

jeg kan ikke give dig mere ret DD er nok det eneste rigtige at gøre :)
    • LTSFM wrote:

Red-Baron wrote:

Tjah, så bliver spillerne jo også hængende der. Hele ideen er jo at rykke aktiviteten, så at rykke de aktive spillere i gamle universer inkl. kontoer er det eneste som giver mening. Men ja, DD har allerede sagt metoden så glimrende (frit valg af rykke til)

Må indrømme at jeg har en svaghed for den her musik - Kontakt Support OGame reglerne