Pinned Skandinavisk Merge - Diskussion

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Så er juleand og steg fordøjet.
      Som jeg ser det, så kan de efterhånden kun gå i en bedre retning, end den vi har lige nu - i hvert fald i draco.
      Problematikken omkring forskellen i skandinavien kan jeg godt følge, men der prioriterer jeg et aktiv spil højere, end et ulige spil Håber på ny info snart :)
    • The main problem which aroused was that - by what GF have told us is possible at the moment - we cannot make a domain in which players can chose a default language on their player interface. I know players who are reluctant to playing on any language but their own.

So the solution we had to that was that it could be set to english BUT, that would make the community itself english? Why do so when there are already two english speaking coms (.org and .us).

To sum it up:

We at the swedish com don't believe that a merge will happen, partly because of the already mentioned and partly because of other problems like which domains are to be merged so that the total amount of players is happy.

With that said, I am at least open for the thought of a merge :)
    • The community doesn't have to be English, just because the ingame interface is English.
      Here in Scandinavia, we all learn English in school, so it shouldn't be a problem playing with it. Even if it is, I have played in .pl for over 4 years now. I never had any training, nor have I since learned Polish. Despite this, I am still in top 10, and have been for quite some time, in what I would describe as an extremely active universe compared to our Scandinavian ones. It's far more a matter of habit than actual interface language.

I also think most OGamers are gamers by nature, meaning a great deal of us have played a vast number of different games, of which few were in our native language. Did that stop us from playing anyway? No. Did that stop us from forming alliances/groups/guilds/whatever with our countrymen so we could communicate in our mother's tongue? No. Will it stop us this time? No.
      The Scandinavian languages are close enough to be understood by the other nations, and as such board and ingame communication could easily stay unchanged for most, even if the interface changes.

Now, given the topic for this post, it may strike you as odd why I, a Dane, replies to a Danish thread in English. I use Danish and English interchangeably in everyday life anyway, and actually prefer English most of the time, especially in non-oral communication. Just thought I'd clear that up, before somebody decided to question my logic on the subject.
    • "I know players who are reluctant to playing on any language but their own. "

How is this better than not playing at all?

Maybe what needs to be done is not changing the past, but the future, keep merging locally, and let the new universes be created as nordic ones, no established player then becomes forced to have lots of fun with us other scandinavian players, who actually wants to play the game in contrast to the current state of the game.
      (⌐■_■)=︻╦╤─ ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ Keep Your Fleet Where i Can See It

(ง ͠° ͟ʖ ͡°)ง This is our chat mods (ง ͠° ͟ʖ ͡°)ง (ง •̀_•́)ง Yeah beat it! (ง •̀_•́)ง
    • Virker bare som om, at alt ved GF går i slowmotion, med mindre det drejer sig om at købe MM.
      Der er seriøst ikke sket en sk*d med dette spil i lang lang tid.
      Ikke engang 'den store udvidelse i ver. 6.0.0' er andet end snak siden nytår.... (som vist kun er et længe ventet forbedret meddelelse/chat system)
      Synes bare, at der altid skete noget i f.eks. Ikariam, udvikling, nye byggepladser, nye funktioner o.s.v. (så de kan jo godt, hvis de gider!!)

/madfrankie - Mizar #1
    • Problemet er at der mangler folk som har drivet og tiden til at køre det store projekt det sådan set er! Det er der ikke pt i de skandinaviske teams - men hvis man mener kan kan være forgangsmand/kvinde på det område, og at man har tiden til at holde det kørende i lang tid (som det nok kommer til at tage), så søg ind i nogle af vores teams. Vil være en meget velkommen ting hos os alle er jeg 100% sikker på!
      Kontakt mig via PM, Mail (ArchAngel@OGame.dk)
      Eller skriv en ticket - dem er vi så glade for :)

• Arch Angel wrote:

Problemet er at der mangler folk som har drivet og tiden til at køre det store projekt det sådan set er! Det er der ikke pt i de skandinaviske teams - men hvis man mener kan kan være forgangsmand/kvinde på det område, og at man har tiden til at holde det kørende i lang tid (som det nok kommer til at tage), så søg ind i nogle af vores teams. Vil være en meget velkommen ting hos os alle er jeg 100% sikker på!

Jeg kan kun opfordre folk til at følge AA's opfordring, hvis der er nogen der har tiden, det kræver. Jeg satte en masse ting igang med merge, men jeg måtte desværre erkende, at jeg ikke havde tiden til det, og selv om alle tre lande kom med ombord, så er det bare vanvittigt tids- og ressourcekrævende. Jeg ville ønske, at jeg havde tid til det :)

- Unix

Board Rules | Game Rules
      Questions? PM me
      Mail at Unixion@OGame.Dk
    • Skandinavisk Merge - Diskussion

God idé med Skandinavisk Merge, måske ville det hjælpe hvis mods var på IRC så man kunne snakke med dem har jeg fået af vide :)
      HVIS DU SYNS DET ER TRÆLSSS SÅ SPRING OVER OG LÆS NÆSTE BESKED , NÆSTE GANG

#YOLO

Kan du også blive selvstændig og tjene din egen føde ;)

#YOLO X2
    • Vi kæmpede en brav kamp over en længere periode med GF, men uanset hvor meget vi havde forberedt, og hvor mange krav vi opfyldt, så ville de i sidste ende ikke gå med til det. Der blev lagt mange timer, blod, sved og tårer herfra, men hvis GF er urokkelige, så er det umuligt.

Du skal være velkommen til at sende forslaget videre til GF igen. Teamet har intet at skulle have sagt her.

Board Rules | Game Rules
      Questions? PM me
      Mail at Unixion@OGame.Dk